Geplaatst: Wo Okt 19, 2011 1:48 pm Onderwerp: Lectuur
Hey allemaal, ik ben enorm geboeid door de genetische diversiteit van cannabis: de verschillende soorten, de verschillende fenotypes, hoe je goede kruisingen maakt, hoe je zelf een nieuwe soort maakt. Het lijkt me zeer leuk om te experimenteren (en dan de vruchten plukken;) ), maar ik weet niet of er over dit onderwerp specifieke lectuur is dat echt focust op cannabis?
Ik zou het zeer leuk vinden moesten jullie goede boeken kennen?
Mvg _________________ It really puzzles me to see marijuana connected with narcotics dope and all that stuff. It's a thousand times better than whiskey. It is an assistant and a friend.
Een klassieker op dat vlak is "Marijuana Botany; An Advaced study: The propagation and Breeding of Distinctive Cannabis." van Robert Connell Clarke.
Heel de basis wordt er dito in uitgelegd met voorbeelden van kweekschema's ect...
Er bestaan nog andere werken maar deze focussen vaak enkel in op specifieke kweekmethoden. Deze zijn meestal maar goed als bijkomende lectuur.
aaah zalig! Zal ik zeker proberen te vinden, al zal het wel niet in de lokale bib te vinden zijnxp? _________________ It really puzzles me to see marijuana connected with narcotics dope and all that stuff. It's a thousand times better than whiskey. It is an assistant and a friend.
PAPER: Cannabaceae Hemp Family (Taxonomic Key)! (online zoeken, of mij maile) _________________ " Both Cannabis and Vitamin C are vital to the human body. The only difference is ... Vitamin C can kill you! " - Domi