Geplaatst: Do Okt 11, 2012 9:54 pm Onderwerp: Welke zaden kiezen voor volgend jaar?
Na al jaren zaden van Nirvana besteld te hebben ga ik eens voor een andere zaadbank.
Om één of andere reden kom ik steeds uit bij "Dutch Passion" als meest interessante bank en da's niet omwille van Domi zijn kweek.
Van deze zaadbank zijn de soortjes waar ik in geinteresseerd ben de volgende;
-Voodoo; waarom? Eens een echte sativa proberen, vroege oogst ( staat beschreven als klaar 1e week van oktober), sterke plant met lange dikke toppen.
-Orange Bud; Fascineerd mij al lang, gewoon omwille van de kleur...
-Super Haze; Wil wel eens een Haze proberen, eigenlijk liever een Amnesia maar in Zaadjes topic daarover lees ik dat goede Amnesia kwasie niet in zaad verkrijgbaar is, dan maar liever Haze. Alleen de lange bloeitijd schrikt mij af...
- Blue Berry; Is wel wat duurder maar heeft zo'n verdomd lekkere beschrijving....
Pro's en contra's hierbij, wat wel of misschien zeker niet kiezen. Zal een buitenkweek worden, mogelijk in een serre maar op z'n minst onder afdak. En ik ga ook niet meer verduisteren dus de Haze zal hoogstwaarschijnlijk al afvallen?
Wat denken jullie? _________________
<div align="left"> You rise, You fall, You're down then you rise
again...<br /><br />What don't kill you make ya more strong !<br /><br />Breaking your
life, Broken,Beat and Scarred,<br /><br />BUT WE DIE HARD !!!</div>
K, merci voor den info. Zal die andere soorten eens uitpluizen dan. Er zit er toch één tussen van diegene die ik opsomde, Voodoo.
Bedankt. _________________
again...<br /><br />What don't kill you make ya more strong !<br /><br />Breaking your
Ga voor de buitenplanten die vroeg bloeien volgend jaar.
Heb quasi onbeperkte Lowryder 2 zaden, dus die ga ik zeker zetten.
Dan hopelijk nog 1 of 2 mooie Manitoba Medicine en of Guerilla Gold #2 vrouwtjes. Maar heb weinig zaden daarvan.
Geen idee of ik nog iets anders zou proberen, die Think Different is wel aanlokkelijk, maar vrees dat die ook net heel duur gaan zijn.
Die think different is vrij duur ja. _________________
Hey Dread,
Ben zinnens om volgend jaar ook voor zo'n zaadronde te gaan. Daartoe gewoon een manneke en een vrouwke bij elkaar opsluiten in een apart tentje is daarvoor een goede oplossing? _________________
ja mits goede verluchting en zo
en vermits ge geen andere afbloeiende wijven in de buurt hebt
anders geen sensemillia è _________________ <div><br /></div>
OE ???Shit zeg....da was wel mij plan...Manneke en vrouwke apart in een kaske en verderop wat vrouwkes apart zetten waar geen stuifmeel bij kan. Of is da gewoon een erg goei grap???? _________________
OE ???Shit zeg....da was wel mij plan...Manneke en vrouwke apart in een kaske en verderop wat vrouwkes apart zetten waar geen stuifmeel bij kan. Of is da gewoon een erg goei grap????
stuifmeel heeft echt nie veel nodig op zich te verplaatsen
ik zeg nie da heel u planten gaan bevrucht zijn,maar ge moogt toch op zaadjes rekenen dan,zowiezo _________________ <div><br /></div>
Zaadje raad mij guerilla gold aan als redelijk rotbestendig en dus mogelijkheid voor volgend jaar.
Als ik op de site van growshop Alien echter ga zoeken achter deze soort krijg ik eerder informatie dat deze soort wél gemakkelijk toprot krijgt in de laatste twee bloeiweken...
Hoe zit 'em nu eigenlijk ?
Anderzijds lees ik op dezelfde site dat verschillende soorten " speciaal voor het nederlandse klimaat gekweekt" interessanter zouden zijn omwille van zeer rotbestendig zoals daar zijn; Hollands hope,,,Purple 1,,,en Voodoo.
Ook Passion 1,,,Shaman en Durban poison lijken mij in dit rijtje thuis te horen.
Ik weet ook wel dat toprot nooit volledig zal uit te sluiten zijn maar toch maar beter kiezen voor planten die redelijk resistent bewezen te zijn, niet ? _________________
Euhm...awel...euhm...
Laat ons zeggen, ik vulde guerillia gold in als zoekterm in hun zoekfunctie en kweeg dan enkele soortjes voorgeschoteld waarin wel een paar keer het woord "Gold" naar voor werd geschoven...heh.
Maar idd; Guerillia gold is niet op hun site te vinden...Dacht dat die andere moesten doorgaan als soortgelijke...Niet dus.
Mag ik daaruit opmaken dat GG dan wel degelijk , zoals jij stelt, een toprot resistente soort is? En waar is deze soort dan wel te vinden? _________________
Tijden zijn in GMT + 1 uur Ga naar Pagina 1, 2Volgende
Pagina 1 van 2