Geplaatst: Di Jun 14, 2011 9:36 am Onderwerp: Greenie's Blowguide
Ok beste blowers en blowerinnekes :d, op vraag van Dread ben ik begonnen met een kleine gids over de verschillende wietsoortjes die ik al heb gerookt. Ik heb het geluk gehad dat ik zo goed als al m'n ervaringen genoteerd heb in m'n groene boekje, en deze zal ik nu delen met jullie :d Al de wietjes hieronder weergegeven heb ik allemaal in een joint gerookt. Sommige heb ik ook in een puurpijpje gerookt, dit staat dan ook expliciet vermeld. Ik heb zelden gerookt uit vaporizers en dergelijke meer, omdat ik liever oldschool doe Ook wil ik graag opmerken dat al de wietjes hieronder allemaal biologisch geteeld zijn. Uiteraard komen ook niet alle soortjes uit eigen grond Deze guide zal beetje voor beetje tot stand komen, omdat ik niet altijd de tijd heb hier dingen te posten. Hier alvast een voorsmaakje:
Op alfabetische volgorde:
Afghanica
Heerlijk zuur aroma, geeft je een echte sterke stoney buzz! Super om hash van te maken! 7/10
Amnesia
De naam zegt het zelf, hier mag je een amnesische psychedelische high verwachten met een heerlijke smaak die doet denken aan haze. 9/10
Aurora Indica
Loom zijn zoals je dat van een indica zou verwachten. Ruikt serieus naar hash indien met liefde gekweekt. 8/10
Big Bud
Iedere kweken ken deze wel door die zware toppen die deze plant geeft.Effect doet denken aan skunk, maar dan met een extra high erbij. 7/10
Blueberry
Wie kent deze niet? Een heerlijke blauwbessensmaak, fruitig. Hier wordt je goed stoned van, én toch nog een langdurige high erbij! Zalig wietje om te curen. 9/10
Blueberry Haze
Zalige smoke, HEILIGE high, zoetzure smaak met een frisse touch van blueberry + een onbeschrijfelijk hemelse nasmaak. Zalige wiet om naar te kijken ook. ZEKER proberen, maar vind het maar eerst 10/10
Bubblegum 47
Met deze doe je geen reet meer in het komende uur, en er is een lichte high aanwezig in het kopke. Zoet smaakske. 9/10
Bubblelicious
Stoned gevoel over het hele lichaam, Zoete geur en smaak met een héél lichte geste van kauwgum. 7/10
Buddha Cheese
Smaak: smaakt naar cheese natuurlijk Afwisselend Stoned en high effect, langdurig. 8/10
Caramelicious
Naam zegt het zelf: zoet caramelachtig aroma, met opgewekte high. Smaakt zalig met gesuikerde drank! 7/10
Cheese
Zwaar Stoned wietje, deze zet echt je gedachten op gang. Smaak: cheeseeeeeeee :d Stinkt naar de muskus in de goede zin van het woord 7/10
Chocolate thai
Bitterzoete smaak met zoete chocolade-achtige geur, geeft een zweverige maar stevige high 9/10
Chocolope
Lekker hazy high gevoel indien met pijpje, smaak is wat bitter en doet effectief denken aan zéér pure chocolade. Persoonlijk vind ik deze smaak zalig! 8/10
Columbian Gold
Heerlijke psychedelische en euforische high, smaakt lekker zoet. Een van m'n favorietjes: 10/10
Crystal White
Zeer stoned gevoel, ruikt sterk naar "tropical" fruitsap. 7/10
Double fun
Lekker psychedelisch stoned effect, aangename, zoete wietsmaak. Uiterst geschikt als mediwiet. 7/10
Durban poison
Niet echt m'n ding qua smaak, smaakt naar Arlequin-snoep. Lichte high. 5/10
Early Girl
Lekker chil stoned gevoel die lang aanhoudt, hash- achtige smaak met een lekker zoete touch. 8/10
Easy rider
Heerlijk high gevoel met een flinke stoney touch. Een van de zoetste smaakjes die ik gerookt heb. 8/10
Edelweiss
Stony wietje, heeft een rijk en zoet aroma met toch een beetje muskusgeur. 8/10
G13 Haze
Lekkere high met trippy stonedheid. Deze is zéér krachtig! Ruikt zeer krachtig naar het zoete toe met een accent van zuur.9/10
Hash Plant
Een heerlijke hash smaak, gaande naar afghani toe. Zware stonedheid slaat toe, hier ga je er geen 2 van na elkaar roken. Niet omdat hij niet lekker is, maar omdat je niet meer kan. 9/10
Hawaiian Haze
Bijna hetzelfde effect als de gewone haze, de high vond ik wel iets "lichter" aankomen. Qua smaak ook tamelijk zoet, met een frisse touch van zuur (precies munt met 'n beetje citroen).
De smaak is zeer mild. Aanrader voor een melangéke met andere haze soortjes. 7/10
Haze
1 woord: HIGH. Lekker rationeel euforisch zijn. Smaakt relatief zoet vond'k. Zorg ervoor dat je hem lang en dik genoeg rolt, bij voorkeur 'n Bobke, dan komt ie echt tot z'n recht. 8/10
Hindu Kush
Zwaar onspannend stoned gevoel, zoete hashgeur en smaak. 9/10
Hollands Hope (Hollands Hoop)
Zwaar stoned gevoel, lekkere smaak die aan sinaasappel met citroen doet denken. Zalig buitenplantje. 6/10
ICE
Zoete, frisse smaak zoals het hoort bij dit wit soortje. Uberstonedheid in een plantje. Uiterst geschikt als mediwiet. 7/10
Jack Diesel
High waar je wel effe zoet mee bent, tamelijk fruitige smaak met een lichte zoete mazoutgeur. 8/10
Jack Flash
Heerlijke hazy high van deze kruising van Jack Herer en Skunk. Geur van zoete muskus, Jack Flash heeft een heerlijk smakenspectrum van zoet en zuur + een touch van skunk. Deze Jack flash is zeker een filterflash waard 8/10
Jack Herer
Dit was een van de weinige soortjes waarvan ik de kweker niet kende, was coffeeshop wiet die een vriend meehad. Hiervan kom je gewoon zo high van als een papegaai. Deze is INSANE in the brain :d 9/10
K2
Deze is voor de happy stoners :d Ruikt/smaakt skunky.7/10
Kali Mist
Die van mij plakte als de pest, en toch was ie al kurkdroog! Met deze kun je je aan een zot geile hazy high verwachten. Hiermee kan je naar een film kijken, en 5 later niet meer weten over wat het nu eigenlijk ging. 8/10
La woman
Hard stoned effect. Pittige en zoete smaak.8/10
Lemon haze
Hemelse citroengeur uiteraard, en een zeer frisse citrussmaak. Lekker hazy high wietje met een stoned effect. Deze rook je niet alleen, lekker sociaal wietje. 8/10
Lemon Skunk
Net zoals lemon haze, effect is minder high maar veel eerder stoned. 7/10
Madonna
Misschien minder gekend, maar daarom niet minder goed. Een sneaky one, eerst een beetje high. Hierna uberstoned. Heeft een apart smaakje: beetje blueberry- achtig met wat zoetzuur erbij. Hiervan rook je er niet direct 2 na elkaar 8/10
Mama Thai
Sterk high effect, deze rook je puur. Wel moeilijk om aan te graken, dus deze kweek je zeker zelf. De smaak vind ik gewoon ongedefinieerd, ze is zalig. Je moet deze echt gerookt hebben tot op de filter als je van sativa houdt :d! 10/10
Master Kush
Milde Smaak, goed stoned gevoel. 7/10
Mauwie Wauwie
Heeft een welgekende frisse en zoete basis- haze smaak met accenten van citroen, gaande naar hawaiian haze. High effect van hawaiian haze in combinatie met een lichte indica buzz. 9/10
Mexican Haze
Deze rook ik altijd op Cinco de mayo :d Gaat uberzalig samen met tequila Smaak is dezelfde als haze, met een licht aroma van zure citroen. Deze heeft een "wiegende" high (in je hoofd!). 8/10
NLX
Zaaaaalig wietje om melangékes mee te maken,daar de smaak is niet echt sterk is in een joint. Het effect daarentegen is zwaar stoned :d Zalig met wat ICE-hash of een Skunk soortje zoals Lemon Skunk. 6/10
Northern Lights (Special)
Heerlijk stoned gevoel, zoete smaak. Dit is een classic. 8/10
No Mercy Special
Creepy high gevoel, zalig gevoel smaak is zeer PITTIG, met suikerzoete accenten. 9/10
Orange bud
Herkenbaar aan de oranje haartjes op de toppen; deze geeft een zalige rustige high waarin je je helemaal laat meeslepen, waarna een stoned gevoel insluipt. Smaak: ORANGE 9/10
Pure Power Plant (ook wel PPP afgekort)
Lekker uitgaanswietje, kom je goed los van, en geeft je zin in een gesprek. Chille buzz. Deze heeft een vreemd houtig nasmaakje die me aan een bos doet denken.Lekkere combo met NLX 7/10
Purple Haze
Deze noem ik eigenlijk de Jimi wiet, iedereen weet vast wel waarom Zeer inspirerende high vond'k. Zeer speciale smaak met een beetje zuur erbij. 8/10
Purple Power
Hiervan had ik m'n eerste lachkick. In een joint vond ik hem eerst serieus high aankomen, daarna wat stoned. In puurpijpje: high, high en nog 'ns high :d Geeft ook 'n serieuze "klop". Deze wiet koop je als buitenwiet. Smaakt zoet. 6/10
Purple Widow
Smaakt fris zoals een white widow, met de zoetigheid van purple. Ongeveer hetzelfde effect als white widow, maar dan met een langdurigere high. Persoonlijk verkies ik deze boven de white widow. 8/10
Santa Maria
Dit wietje neemt z'n tijd. Langdurige high + stoned, werking afhankelijk van welk zaadje (fenotypes verschillen, heten allemaal Santa M.) het is. Sommige SM's kunnen dus meer high aanvoelen, andere meer stoned... 8/10
Skunk #1
Afwisselend Stoned en high. "Stinkt" in de goede zin van het woord, smaak doet denken aan citroen met mazout :d 7/10.
Snow White
Frisse smaak, stoned gevoel met lichte high. 8/10
Sour Diesel
Stoned gevoel met lichte high, smaakt zoals de naam zegt: een beetje zuur, met een lichte touch van zoete mazout.9/10
Super Silver
Hazy, ietwat psychedelische high met zoete, frisse en pittige smaak. Ruikt zoetzuur. Lichte stonedheid. Wordt ook specifiek gebruikt als eetlustopwekker 9/10
Super Skunk
Effect en smaak is zo goed als hetzelfde gelijk skunk, maar gewoon dat tikkeltje sterker die een echte smoorder nodig heeft Deze verdient een 9/10.
Top 44
Deze had ik gekregen van een oude hippie. Langdurige milde overal effect van stoned en high. 7/10.
White Rhino
Geeft ongeveer hetzelfde effect als de white widow, de "klop" is wel veel plotser en aggresiever. Dit is een instant buzz met een frisse pittige smaak en geur. 8/10
White Widow
Smaakt straf (en ook op de keel) en fris, komt ook straf (beetje high daarna knetterstoned!) aan, IS gewoon straf, en komt verdomd snel STRAF stoned aan. In mijn opinie kan dit soortje je blow maken, of hem helemaal verkloten. Deze heb ik véél gemengd met NLX 7/10.
Dit zijn nog enkele ZALIGE mélangékes:
NLX+ Lemon Skunk: Zwaar stoned, met een zalige citroensmaak 9/10.
.
Haze+ Kali Mist: Daarvan wordt je zo higgggggggggggggggggggggh in de skyyyyyyyyy :d Hierdoor zag ik zelfs diertjes in de sneeuw 10/10.
Nlx+ Madonna+ ICE- hash: enkel voor de zware stoners!
Zorg dat je dichtbij een plaats bent waar je je roes kan uitslapen, want deze is wat kabouter lui smoort. 10/10, Uiteraard.
Jack Herrer+ White widow: dé aanrader voor een mélangéke in de coffeeshop. Laat ik het zo zeggen: je bent er toch een paar uurtjes tam mee 8/10 :d
==>Meer soortjes volgen zo snel mogelijk, de lijst wordt er ook niet kleiner op Feel free to post comments and additions _________________ I get by with a little help from my friends, get high with a little help from my friends.
-The Beatles-
Laatst aangepast door Green_Dream op Ma Jun 27, 2011 7:53 pm, in toaal 12 keer bewerkt
we hebben al een soortgelijk topic bij soorten en genetica
Het damp/rookklare toppen foto topic
bedoeling is dat je een foto neemt van wat je rookt , zo mooi mogelijk
en dan net zoals hier een klein reviewtje/ervaring neerzet mbt smaak , effect en textuur van de buds
groeten
Ik zal deze toch afwerken, heb ze geteld en ik kom aan 178 (dacht eerst maar een stuk of 150 ) verschillende soorten en hybrides. Deze gaat echt huge worden En ze staan alfabetisch, dus het zal eerder dienen als een soort inventaris, zodat de mensen gemakkelijk geinformeerd worden, dan dat ze al die posts moeten afzoeken en uiteindelijk het soortje die ze nodig hebben niet vinden. Ik heb echter wel geen fotos van de soortjes. Dread vroeg of ik het wou plaatsen, dus doe ik dat ook Ik vind trouwens dat deze hoort bij recreatief gebruik, aangezien er echt wordt ingegaan op de smaak en het effect, wat de recreatieve gebruiker echt wel interesseert... _________________ I get by with a little help from my friends, get high with a little help from my friends.
-The Beatles-
Geplaatst: Di Jun 14, 2011 2:27 pm Onderwerp: Re: Greenie's Blowguide
Green_Dream schreef:
...Hiermee kan je naar een film kijken, en 5 later niet meer weten over wat het nu eigenlijk ging....
Lukt sowieso hoor _________________ It really puzzles me to see marijuana connected with narcotics dope and all that stuff. It's a thousand times better than whiskey. It is an assistant and a friend.
we hebben al een soortgelijk topic bij soorten en genetica
Het damp/rookklare toppen foto topic
bedoeling is dat je een foto neemt van wat je rookt , zo mooi mogelijk
en dan net zoals hier een klein reviewtje/ervaring neerzet mbt smaak , effect en textuur van de buds
groeten
Green_dream schreef dat het op vraag is/was van Dread.
Maar anders moet een van de mods het verplaatsen naar soorten en genetica of kunnen/mogen jullie dit niet???
zo het is verplaatst en het was inderdaad op vraag van mij ja
weer iedereen tevreden en ik ook
mucho appreciado greendream!!!!
groetjes!!
En om lastig te doen
Dread kies in het vervolg om te verplaatsen zonder dat het blijft staan waar het staat met mededeling verplaatst. Kwestie van de boel schoner te houden en meer overzicht te creeeren (snorry is beroeps misvorming van tien jaar mod zijn elders)
zalig topic btw; wij 3 hebben ook zo een lijstje gemaakt maar dan met punten, al is het veel korterxp. Dit is een soort bijbel. Keep up the good work;) _________________ It really puzzles me to see marijuana connected with narcotics dope and all that stuff. It's a thousand times better than whiskey. It is an assistant and a friend.
zalig topic btw; wij 3 hebben ook zo een lijstje gemaakt maar dan met punten, al is het veel korterxp. Dit is een soort bijbel. Keep up the good work;)
Ik zal er voor mezelf ook nog wat punten bijzetten, goed idee man :d _________________ I get by with a little help from my friends, get high with a little help from my friends.
-The Beatles-
Geregistreerd op: May 06, 2011 Berichten: 539 Woonplaats: EndoCannabinoid System
Geplaatst: Di Jun 14, 2011 4:38 pm Onderwerp:
Hoi Green! Goed idee die guide!
Misschien kan je volgende zaken eventueel gebruiken:
- Percentage Sativa-Indica
- Tegen welke kwalen (slaapgebrek,eetlustgebrek, pijn,...) ze effectief zijn
- Recreationeel/ medicinaal soortje ? (bvb witte wiet is vaak veel medicinaler dan andere wiet)
- overdag roker, s avondsroker
- info over THC en CBD percentages
- eventueel bloei tijd
- eventueel oorsprong van de plant (zaadbank) , want white widow is niet white widow e En misschien helpt het wat bij de objectiviteit van de guide
Kan je ze misschien vervolledigen met een mooi fototje? Dan kan je meteen een beter beeld bij de naam krijgen
Eventueel ook vermelden in welke shops je de soortjes kunt krijgen enzo.
Ale ja, t zijn maar tips e die een beetje kunnen helpen om het mooi en overzichtelijk te houden
Goe bezig Green!!
Da kan hier een mooie verzameling strain-smoke reports worden man!
Boks _________________ " Both Cannabis and Vitamin C are vital to the human body. The only difference is ... Vitamin C can kill you! " - Domi
Misschien kan je volgende zaken eventueel gebruiken:
- Percentage Sativa-Indica
- Tegen welke kwalen (slaapgebrek,eetlustgebrek, pijn,...) ze effectief zijn
- Recreationeel/ medicinaal soortje ? (bvb witte wiet is vaak veel medicinaler dan andere wiet)
- overdag roker, s avondsroker
- info over THC en CBD percentages
- eventueel bloei tijd
- eventueel oorsprong van de plant (zaadbank) , want white widow is niet white widow e En misschien helpt het wat bij de objectiviteit van de guide
Kan je ze misschien vervolledigen met een mooi fototje? Dan kan je meteen een beter beeld bij de naam krijgen
Eventueel ook vermelden in welke shops je de soortjes kunt krijgen enzo.
Ale ja, t zijn maar tips e die een beetje kunnen helpen om het mooi en overzichtelijk te houden
Goe bezig Green!!
Da kan hier een mooie verzameling strain-smoke reports worden man!
Boks
We zijn bezig, we zijn bezig Btw, shops plaats ik er liever niet bij, omdat de ene gaat zeggen dat die soort in die shop beter is en die soort bij de andere, en dat gaat de objectiviteit van de guide wat beinvloeden vind'k. Van welke zaadbank ze komen, doet er idd wel een beetje toe, maar menig grower en blower zal wel weten dat de effecten niet altijd 100% accuraat hetzelfde zijn bij verschillende personen, nochhans rook je uit hetzelfde zakje, dus post ik enkel hoe ik ze ervaren heb. THC en CBD percentages hangen af van hoe hij gekweekt is, de percentages die op de zakjes zaad staan zijn ook niet altijd 100% accuraat. Ik ga hier ook geen reclame maken voor zaadbanken etc. een discussie hierover kan hieronder gepost worden door menig kwekers die op deze site zitten. Alle overige dingen die je opgesomd heb komen in de mate van de beschikbare informatie in m'n boekje en internet zéker aan bod _________________ I get by with a little help from my friends, get high with a little help from my friends.
-The Beatles-
Laatst aangepast door Green_Dream op Di Jun 14, 2011 5:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Ok gasten: nieuwe regeling: per 30 gespendeerde minuten aan deze guide zal Green eentje smoren :d
EDIT: berichtje aan de moderators/admin. Is er een limiet op de grootte van een post? _________________ I get by with a little help from my friends, get high with a little help from my friends.
-The Beatles-
Tijden zijn in GMT + 1 uur Ga naar Pagina 1, 2, 3Volgende
Pagina 1 van 3