| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
comustal Stoner

|
Geplaatst: Zo Jan 16, 2011 11:49 am Onderwerp: spuiten of niet? |
|
|
| beste medestoners, mag je een plant met waper bespuiten en hem dan onder de lamp direct zetten? gaat hij neit verbranden ofzo? |
|
| Naar boven |
|
 |
Orchidius Graduaat Blower

|
Geplaatst: Zo Jan 16, 2011 2:17 pm Onderwerp: |
|
|
| Hangt een beetje van vanalles af he... Wat is de temperatuur van de "kamer" waar je plant instaat? Wat voor lamp(en) gebruik je? Hoe dicht staan die erop? |
|
| Naar boven |
|
 |
comustal Stoner

|
Geplaatst: Zo Jan 16, 2011 3:42 pm Onderwerp: |
|
|
| ja soms is licht maar voor de recht in de kamer op kamertemperatuur,. |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Zo Jan 16, 2011 4:49 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik mag hopen dat het soms licht is in de kamer, maar ik bedoelde het volgende: heb je speciale lampen die speciaal op de planten zijn gericht? |
|
| Naar boven |
|
 |
SunnyMuffins Stoner

|
Geplaatst: Zo Jan 16, 2011 6:01 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb hier nog nooit problemen mee gehad, zeker in de eerste maand besproei ik ze regelmatig omdat de wortels nog niet zo groot zijn en zo kunnen ze water opnemen via hun blaadjes.
ook heb ik in het verleden al in 4 weken bloei moeten spuiten met pyrethro omdat ik met een plaag witte vlieg zat, zonder problemen. _________________ "There's only one instant, and it's right now, and it's eternity. To say yes to one instant is to say yes to all of existence."
glitch hop idm electronica http://soundcloud.com/sunnymuffins |
|
| Naar boven |
|
 |
comustal Stoner

|
Geplaatst: Zo Jan 16, 2011 8:06 pm Onderwerp: |
|
|
| ik dnek dat mijn plantje morgen dood is omdat hij al zo slap hangt zoals iets, ik heb hem denk ik te veel water gegeven ;((( |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Ma Jan 17, 2011 7:27 am Onderwerp: |
|
|
| Kan zeker! Dat is klaarbljikelijk een fout die veel beginnende growers maken... Banale vergelijking natuurlijk, maar jij drinkt toch ook alleen als je dorst hebt? |
|
| Naar boven |
|
 |
hihihaha2 Stoner

|
Geplaatst: Ma Jan 17, 2011 10:08 pm Onderwerp: |
|
|
Jonge plantjes hebben juist een hoge vochtigheidsgraad nodig, warmte tussen 21° en 23° is ideaal en vooral voldoende licht (18u+). Ze hebben dat laatste niet voldoenden dan rekken ze uit en worden ze slap en vallen ze makkelijk om. Daarom zijn ze nog niet dood. Geef ze voldoende licht genoeg vocht en liefst wat warmte tussen de aangegeven grenzen en er is geen probleem. Ik denk dt ze vooral niet genoeg licht hebben. Een spaarlamp is voor één zaailing meestal voldoende de eerste week. Meer licht is natuurlijk beter. vb een tl lamp... meer heb je niet nodig om te starten.
Lukt het de eerste keer niet dan steek je gewoon weer een zaadje de grond in. Hou het goed vochtig, warm en voldoende licht...
Goed dat je het wil behandelen als een baby maar het is uiteindelijk geen baby. Als je goed wil growen moet je niet te veel medelijden hebben. De zwakkelingen moeten er uit.
BTW gebruik geen mest of bemeste grond. Daar gaan zaailingen van dood, niet van water |
|
| Naar boven |
|
 |
|