Geplaatst: Za Nov 20, 2010 4:29 pm Onderwerp: Koffieshops nieuws
Amsterdam tegen wietpas coffeeshop
De gemeente Amsterdam is tegen het plan van het nieuwe kabinet voor een pasjessysteem voor coffeeshops. Dat schrijft burgemeester Eberhard van der Laan in een brief die hij vrijdag aan minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) heeft gestuurd.
Het kabinet wil dat coffeeshops besloten clubs worden die alleen toegankelijk zijn voor inwoners van Nederland. Zij moeten bij binnenkomst een clubpas tonen. Dit moet onder meer overlast door toeristen tegengaan.
Van der Laan wijst erop dat toeristen in Amsterdam, in tegenstelling tot in grensplaatsen, niet voor veel overlast zorgen. Zij blijven vaak langer in de stad en komen niet alleen om wiet te roken.
Door een pasjessysteem nemen de straathandel en dus de overlast juist toe, vreest de burgemeester. Hij pleit er dan ook voor dat gemeenten zelf mogen bepalen of ze dit systeem invoeren.
destentor.nl
Laatst aangepast door Wieterke op Za Nov 20, 2010 4:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Burgemeester Rob van Gijzel wil de Eindhovense coffeeshops op termijn omvormen tot clubs die namens en voor hun klanten (leden) wiet telen.
Van Gijzel heeft dat woensdag gezegd bij de aankondiging van maatregelen voor een proef die transparantie bij coffeeshops moet verbeteren.
Justitie gedoogt op dit moment de teelt van vijf plantjes voor eigen gebruik. Burgemeester Van Gijzel meent dat coffeeshopclubs als collectief het recht hebben om namens de leden het veelvoud van die plantjes te kunnen telen en de opbrengst te verkopen.
In de coffeeshops van de Nederlandse provincie Noord-Brabant, tegen de Belgische grens, wordt op zo kort mogelijke termijn een pasjessysteem ingevoerd.
De 'wietpasjes' zijn een van de maatregelen waarmee een in Breda gevormde taskforce de georganiseerde misdaad in de wietteelt en -handel in Noord-Brabant te lijf wil gaan.
Toenemend drugsgeweld
De Nederlandse minister van Veiligheid Ivo Opstelten pleegde gisteren in Breda spoedoverleg naar aanleiding van het toenemende drugsgeweld in, met name het zuidoosten, van Brabant. Daar werd tot de taskforce beslist. Die krijgt de taak om "alles te doen wat noodzakelijk is" om korte metten te maken met de georganiseerde misdaad, aldus Opstelten.
Behalve de minister namen de burgemeesters van vijf grote Brabantse steden (Breda, Den Bosch, Eindhoven, Helmond en Tilburg), de politie, het openbaar ministerie en de belastingdienst deel aan het spoedoverleg.
De acht Bredase coffeeshophouders zien niets in een wietpassysteem, zoals de Nederlandse minister Ivo Opstelten van Veiligheid dat voor ogen staat. Dat zegt Rick Brand van de Actieve Bredase Coffeeshopondernemers.
Als het aan het kabinet ligt, kan voortaan alleen de vaste klant uit dezelfde stad terecht bij een bepaalde coffeeshop. Brand: "Cannabis hoort in de eerste plaats niet in het strafrecht thuis. Het is geen drug, maar een geneeskrachtige plant. Totdat cannabis weer legaal is, is het reguleren van de achterdeur het meest redelijke alternatief. Dit kan door een systeem op te zetten met gecertificeerde kwekers, die eerst door de lokale overheden gecheckt worden. Zo krijg je een sluitend geheel en stopt het geweld."
Minister Opstelten kondigde donderdag aan dat het omstreden wietpassysteem versneld wordt ingevoerd in de vijf grootste Brabantse steden, waaronder Breda. Daar ligt een dergelijk passysteem politiek gevoelig. Burgemeester Peter van der Velden zei donderdag dat de maatregel door Den Haag zal worden opgelegd. De vijf gemeenteraden staan hiermee buitenspel.
Brand vindt de handelwijze onbegrijpelijk. "Als je buitenlanders wilt weren, dan kun je de klanten van een coffeeshop gewoon om hun identiteitspapieren vragen. Die moet iedereen toch al verplicht bij zich hebben. Daar hoef je geen wietpas voor in te voeren. Bovendien zijn de buitenlandse klanten Europeanen. Jarenlang is mij wijsgemaakt dat ik in een verenigd Europa woon, dat er vrij verkeer van goederen en personen is. En dan nu opeens niet meer?"
Brand stoort zich aan de ophef in de media over het geweld in Eindhoven. "Er wordt meteen een link gelegd met coffeeshops, terwijl die Peerke S. een pillenboer is. Dit plaatst ons nu in een kwaad daglicht, maar in Breda, Tilburg en Eindhoven is er weinig overlast bij de coffeeshops. Het probleem zit hem in de hennephandel van grote kwekers, die vooral op export uit zijn om de winst te maximaliseren. Daarom zeg ik: legaliseren of beter reguleren. En anders moeten de ons omringende landen ook een gedoogbeleid in het leven roepen."
bndestem.nl
De criminelen gaan gouden tijden tegemoet.
Verzwaarde en inferieure teel, chemisch bespoten en behandelde wiet, ...
Cannabisgebruikers die in ineens in contact komen met hard drugs...
Ik snap het niet, leren mensen dan niets uit de geschiedenis ?
Prohibition doesn't work !!! _________________ "There's only one instant, and it's right now, and it's eternity. To say yes to one instant is to say yes to all of existence."
Hun export (ook hun problemen) zal floreren als nooit tevoren. Opgeruimd stat netjes in het poldermodel. Een beleid dat niet verder kijkt da Eigen navel. Dat heb je met minder democratische regeringen:roll:
Ik zie maar 1 oplossing: legalisatie van ons geliefde kruid en laat iedereen zelf kweken en dan ieder voor zich en meteen alle criminelen werkloos
dit zou ik nu ook nie echt durven zeggen, maar wat wel zeker een feit is mocht het gelegaliseerd zijn, dat er minder jeugd zou blowen, omdat het toegelaten is en dan is de kick ook meteen weg (maar ja dan zullen ze zich wel in den drank smijten [of hun tampons dan toch zeker] <= wie wil er nou een tampon vol alcohol in hun reet stoppen?)
Geplaatst: Di Dec 07, 2010 12:16 pm Onderwerp:
Neo_Sletse schreef:
dit zou ik nu ook nie echt durven zeggen, maar wat wel zeker een feit is mocht het gelegaliseerd zijn, dat er minder jeugd zou blowen, omdat het toegelaten is en dan is de kick ook meteen weg (maar ja dan zullen ze zich wel in den drank smijten [of hun tampons dan toch zeker] <= wie wil er nou een tampon vol alcohol in hun reet stoppen?)
Dus...jij wil dat wiet illegaal blijft en dat jij en anderen daarbij ooit de kans lopen om tegen de smurfen lamp te lopen ???
En LoL tampon in je reet is al uit de mode. Nu is het kap wat alcohol in je oog
al kan het zijn dat dit ook al uit de mode is en dat er al iets nieuws is.
Dus...jij wil dat wiet illegaal blijft en dat jij en anderen daarbij ooit de kans lopen om tegen de smurfen lamp te lopen ???
En LoL tampon in je reet is al uit de mode. Nu is het kap wat alcohol in je oog
al kan het zijn dat dit ook al uit de mode is en dat er al iets nieuws is.
neen ik wil niet dat het illegaal blijft, verre van, maar om direkt al te gaan zeggen dat dat dan geen criminaliteit meer met zich mee zal brengen is zeker geen waar (wel minder vermoed ik, alhoewel er altijd van die types overblijven die heel de boel verkakken voor de andere)
oeie kben inderdaad nie meer me met de jeugd blijkbaar, van alcohol in je ogen, daar had ik nog niet van gehoord, zo zie je maar hoe vlug het kan gaan soms
Geplaatst: Di Dec 07, 2010 8:51 pm Onderwerp:
Neo_Sletse schreef:
neen ik wil niet dat het illegaal blijft, verre van, maar om direkt al te gaan zeggen dat dat dan geen criminaliteit meer met zich mee zal brengen is zeker geen waar (wel minder vermoed ik, alhoewel er altijd van die types overblijven die heel de boel verkakken voor de andere)
oeie kben inderdaad nie meer me met de jeugd blijkbaar, van alcohol in je ogen, daar had ik nog niet van gehoord, zo zie je maar hoe vlug het kan gaan soms
Ge moogt dingen die iemand schrijft niet zo letterlijk nemen.
Omdat schrijven altijd heeel anders is dan praten. Want hadden we hier over gepraat, en jij had je re gegeven dan had ik meteen gezegd natuurlijk niet alle criminelen maar toch veel = dus hetzelfde wat jij vindt en denkt. Ik zal in het vervolg zorgen dat ik duidelijker ben want we zitten toch wel op dezelfde golflijn of moet ik zeggen wietlijn P hallo hallo telefoon wiettelefoon
En dat andere daarvan ben ik op de hoogte door mijn job.
Doei en smoor ze...
Tijden zijn in GMT + 1 uur Ga naar Pagina 1, 2Volgende
Pagina 1 van 2