Geplaatst: Ma Sep 20, 2010 4:09 pm Onderwerp: ongerust door politie!
Hallo,
ik zit met een probleempje over mijn jongere (minderjarige) broer.
Hij is ongeveer een jaar geleden betrapt geweest op straat met cannabis.
Hij heeft een verhoor gehad en daaruit blijkt dat in zijn gsm berichten stonden ivm met gebruik en dealen van cannabis.
Hij is de ochtend erop naar zaventem gebracht voor vingerafdrukken en daarna naar brussel om voor de jeugdrechter te verschijnen.
De jeugdrechter heeft hem een maand huisarrest opgelegd en voorwaarden (stoppen met cannabis en het milieu,.....).
Hij moest dan af en toe in het potteke gaan pissen en dit was altijd al negatief tot 2 maand geleden. Het was positief en de commissaris zei: ik geef u nog 1 kans en dan moet het negatief zijn, anders bestaat de kans dat je voor een paar maanden in een instelling beland.
Nu, hij moet woensdag terug gaan pissen, en mijn broer en ik zijn er zeker van dat hij terug positief gaat pissen.
Ik weet het, het is dom van mijn broer .
Maar ja, het is en blijft mijn broer, en ik heb er veel voor over.
Mijn vragen in het kort nu :
1) Wat kan de politie doen als je de 2de keer positief pist, en als ze er achter komen dat je nog dealt.?(via gsm) Hij is minderjarige.
2) Kan de politie je gsm berichten lezen zonder je simkaart nodig te hebben? Maar ze hebben wel je gsm-nummer.
Ben een beetje ongerust over wat mijn broer te wachten staat.
Ik blow zelf al jaren, maar ben er dan ook al 24.
Het grote probleem voor de politie is het dealen, en de minderjarige gebruikers.
Of heb ik het mis?
Wat jij nodig hebt is goed juridisch advies en dat kan een advocaat je geven. Is die stap te moeilijk dan kan je naar jet JAC gaan. Naar het schijnt kunnen zij je met de nodige mensen in contact brengen.
sterkte man, jullie zullen het misschien wel kunnen gebruiken.
Ik heb een vriend die opgepakt is vanwege dealen. ze leesden elke sms en luisterden elk gesprek af omdat ze hem aftapten vanop de zendmast, maar die hadden ze ook al verschillende maanden zitten observeren.
En da potteke pissen, tja als ge inventief genoeg zijt kunde daar misschien wel iets aan doen .