slechter , de kwaliteit zal afnemen door de tevele kruisingen
40%
[ 10 ]
Totaal aantal stemmen : 25
Auteur
Bericht
ice_tea Gast
Geplaatst: Ma Apr 02, 2007 11:36 pm Onderwerp: toekomstige weed
hoe denk dat de weed later zal zijn , ik denk persoonlijk dat het sterker zal worden omdat de thc toch stijgt met de jaren (alhoewel sommige onwetenden beweren dat dit gevaarlijk is) vind ik dit positief
ik denk ook dat het gaat blijven verslechteren.
toch in de coffeeshops aan de grens,en waar er veel toeristen komen.
ik lees veel over de wetgeving en rijlen en zeilen in nederland.
en wat ik eruit opmaak is dat ze het meer dan beu zijn die drugstoeristen.
en dan vooral de fransen die buiten de coffeeshop de omgeving niet respecteren.
en héél luidruchtig zijn,maar ook ongevallen in het verkeer.
ook zijn bv in terneuzen de 2 shops ooit opgericht om de lokale bevolking te voorzien van hun blowtje.
maar de lokale bevolking komt er nog nauwelijks door dat er te veel buitenlanders zijn.
in het weekend lijkt het wel op een discotheek de parking: auto's rijden constant de parking op en af.
heb al veel shops weten sluiten en dit komt de wiet niet ten goede want zo krijgen een paar shops monopolie.
en door er te veel vraag is is er te weinig goed aanbod.
vroeger mocht je bv zoveel meenemen als je wou.
nu maar 5 gram in sommigen nog wel meer, maar eigenlijk mag het wel niet hé!
ik ken een coffeeshop in breda(de mediterranee) waar een medewerker zei:
dat ze het maar weer illigaal maken dan verdien ik terug wat meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en zoals je weet is de wiet daar echt een RAMP !!!!!
en word de shop uitgebaat niet door nederlanders.
ik ga er al lang niet meer
ik denk niet zozeer door kruisingen dat de wiet zal verslechteren.
maar aan verknoeien van de wiet moet rap oogstklaar zijn.
en liefst nog met wat extra gewicht dat niet van de wietplant afkomstig is
daarom kweek ik nu zelf ben het meer dan beu altijd op je hoede zijn.
nederland zit gekneld tussen europa: belgie zegt neen duitsland frankrijk tja..............
en heb de indruk dat de bevolking er terug wat conservatiever aan het worden is.
te veel oudjes die het voor het zeggen hebben is nooit goed,kijk maar bij ons.
en het ergste is de vergrijzing is nog maar pas begonnen.
als de jeugd zich niet gaat laten horen dan gaat het volgens mij nog veel erger worden.
het verdwijnen van nog meer coffeeshops en nog meer controlles om ons te kloten.
misstrip
Planten hebben net als mensen hun limiet. De stijgig die we de laatste jaren gezien hebben heeft te maken met enerzijds verbeterde kweekmethoden maar evenzeer met een toename van geknoei met de plant. Er zijn tegenwoordig al genetisch gemanipuleerde planten. Niet echt gezond. Het is eerder de trend dat het wat aan het sabiliseren is. Mocht het nog meer stijgen dan spreken we niet meer over een gewone plant maar een biosynthetische Thc fabriek. Wat we de laatste jaren gezien hebben is eerder een verarmende ervaring voor gebruiker als plant. Er zijn nog belangrijke en anere actieve stoffen in het plantje die hun bijdrage tot het effect leveren. die zijn uit het oog verloren te nadele van de kwaliteit van de plant. Voor mij liever een plant met iets minder THC maar des te meer smaak, geur en een subtiel gediversifieerd effect. Voor mij liever geen joint waar ik na 5 trekken tegen de vlakte ga. Da's toch nie meer genieten.
de thc zorgt voor het high effect en cbd dan weer voor het stoned effect (andere stoffen ken ik niet ) daarom heb ik liever e thc rijk wietje omdat ik niet graag zo loom en moe word
spijtig dat dit commerce is.
Daardoor worden je planten opgefokt met vuile meststof
Daardoor word te vroeg geoogst
Daardoor word er gewicht aan toegevoegd
En
Daardoor begint iedereen te klagen
Jep idd. Mr om zo'n hoge thc gehaltes te verkrijgen rook je ook een hoop smeelappelij mee op die ze niet vermelden. Liever dan 2 joints met een goeie haze van 15 % dan 1 met kunstmatig opgefokte weed van 30%. K'wil alleen maar zeggen dat die hoge thc percentages. Meer zeggen over het geknoei dan over de kwaliteit. Mr ja zolang we vr 5 gr haze. €50 moeten betalen willen we daarmee lang toekomen he en hoe geconcentreeder hoe beter. Mr da is volgens mij bedorg en een aanslag op je gezondheid (alle chemische brol die je mee koopt en rookt)
er zijn echter nog eerlijke coffeeshops die wiet krijgen waarmee er niet geknoeid word , maar de meeste shops moeten gewoon hun leverancier erop geloven dat er niet mee geknoeid is en dat vind ik dan wel jammer , maar ik bedoelde dat mss de wiet van binnen 5 jaar thc zal hebben van 30% dmv nieuwe kweekmethoden of omdat de plant zich meer ontwikkeld bv in de jaren 70 hadden de sterkste soorten toen iets van gemiddeld 7-10% thc en nu 30 jaar later zijn er soorten (great white shark, amnesia haze) met thc gehaltes van soms 25% dus binnen 5 jaar zou het mss wel nog meer ontwikkeld kunnen zijn , als de kwaliteit echter steeds afneemt heb ik medelijden voor de volgende generaties
Kijk mochten die planten van in de jaren 70 zouden kweken met huidige kweekmethode's dan zou het thc percentage mss even hoog liggen dan sommige huidige weedsoorten. Ik de jaren 70 werd de weed meestal buiten gekweekt. tegenwoordig meestal binnen. Ik denk dat binnen 5 a 10 jaar eigenlijk alles hetzelfde zal zijn met de plant maar dat het gepruts en de verhaaltjes alleen maar zullen toegenomen zijn als het beleid niet veranderd. Als de canna sector (commerce) niet oplet zal ze er mss zelf voor zorgen dat cannabis terug op de gevaarlijke drug lijst komt.
We meoten gewoon eerlijke weed willen ipv steeds meer en beter. Kijk naar de wielersport. Er zijn grenzen aan het menselijke kunnen. zit je daaraan dan komen de productjes...
Zet een amnesia haze of een white shark eens buiten. Als ze al afbloeien zal het veel minder zijn....
inderdaad, en ik denk ook wel als je €50 betaalt voor 5gr haze, dat je toch wel 1/4 (als het niet meer is) van de prijs betaalt aan thc boosts en wortel boosts en andere bucht. dat is volgens mij ook wel een reden dat het zo duur is. omdat er zo mee geknoeid is.
Tword tijd dat men voor zijn eigen deur gaat keren.
En het klopt wat hihihaha zegt, als de handel zo verder gaat word canna te gevaarlijk voor de volksgezondheid en word alles weer afgeschaft.
Er MOET een duidelijke reglementering komen MET controles.
Wat denk je van een wietje met een bio-label?
Zonder vuile meststoffen, als je goed zaad hebt, heb je goede planten en die groeien ook zonder alle toevoegingen.
Als je weet dat er in veel kunstmeststoffen afgeleiden van chloor-producten zitten en als je weet die chloriden voor astma kunnen zorgen en vele andere hedendaagse ziektes zou men eens in het vel van al die kunstmeststof-fabrikanten moeten snijden.
Ik zie dit nog enorm veel, mensen die in hun tuintje korrels smijten met hopen.
Wit, roze, blauw, geel, maakt niet uit welk kleurtje; alles om hun planten zogezegd beter te laten groeien. Het merendeel van de planten heeft helemaal geen meststof nodig om goed te groeien.
Als je in de ene streek bloemen plant die maar 30cm hoog worden en in andere streken tot 90 cm uitgroeien dan kan iedere mens met logica ertoe komen dat dit met de grond te maken heeft, niet met eventuele tekorten in de plantenvoeding.
Een goede grond is de beste basis die je kan hebben.
Geen opgefokte grondjes, geen hydro,...gewoon puur natuur zorgt voor je beste resultaat.
Wat al die verschillende soorten planten betreft, men begint daar meer en meer op terug te komen.(Hé Thekeeper?) Dat zie je al met fruitsoorten en groenten. Originele appelen- en perensoorten, aardbeien, frambozen, de goeie oude patatten,enz...
Zaad en veredelingssectoren hebben hier nu jarenlang geld proberen uit te kloppen.
Overlaatst die reportage gezien van aubergines? Er is zaad geproduceerd dat zorgt voor mooie ronde vormen als vrucht(maar je moet iedere keer weer zaad bij dezelfde firma bestellen, want nieuw zaad vormen ze niet meer). Want (en dat vind ik de grootste zeik) als je in de winkel een aubergine koopt wil JIJ toch ook een mooie vorm en geen misvormde. Of liever een appel zonder bruin plekje (maar dan wel heel de streek rond Sint-truiden waar geen onkruidje of insectje meer groeit) dan een appel met plekjes die ECHT smaakt.
Over smaak spreekt men al niet meer, maar wat je in de winkel koopt van groentes tegenwoordig heeft GEEN SMAAK MEER.
Ik herinner me nog de tomaten van 20 jaar geleden, fuck gast, dat was beter en lekkerder dan welk ander stuk fruit. Ik at mijn boterhammekes met tomaat, niet met kaas of een stuk vlees. Tzelfde met aardbeien, dat smaakt ook naar niks meer.
Zoals commerce en geldgewin alles naar de kloten kan doen.
Tja...
Geen opgefokte grondjes, geen hydro,...gewoon puur natuur zorgt voor je beste resultaat
Bwa ik vind toch dat als je groeigrond maakt met korrels(wel natuurlijke , ecostyle)) dat de plant dan veel mooier uitziet en beter groeit.
Over die tomaten kan ik beamen.
heb vorig jaar tomaten in groeigrond voor wiet gezet en die kon je zo opeten. Lekker zoet en vlezig een verschil van dag en nacht met die van de winkel , gans groot , waterachtig en geen smaak.
Als ja pastasaus wilt maken met die van de winkel dan is dat niet lekker.
de kwaliteit is al aan't verslechteren, dit mede door de strengere wetgevingen in nederland. Het risico wordt groter, de vraag blijft stijgen, dus snelle opbrengsten zijn gewenst, dit gaat meestal ten koste van de kwaliteit. Zeker in de coffeeshops aan de grenzen merk je dit, de kwaliteit gaat er zienderoge op achteruit. Vergelijk ook even met frankrijk, daar zijn ze nog strenger en kijk, daar mengen ze al glas-gruis door de weed om hem witter te doen lijken... Ach ja zelf kweken is nog steeds de beste oplossing, als je ruimte hebt toch tenminste.
Tijden zijn in GMT + 1 uur Ga naar Pagina 1, 2Volgende
Pagina 1 van 2