| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
organic Stoner

|
Geplaatst: Do Mei 24, 2012 10:27 am Onderwerp: |
|
|
ja da ben ik ondertussen ook al aan het doorkrijgen. Had wel wa stress voor te beginnen maar nu dak zie dat alles goed gaat heb ik ook al iets van laat ze maar gewoon doen.  |
|
| Naar boven |
|
 |
dread Forum moderator

|
Geplaatst: Do Mei 24, 2012 7:41 pm Onderwerp: |
|
|
no worry's!! _________________ <div><br /></div> |
|
| Naar boven |
|
 |
lionennoedels Nieuw lid

|
Geplaatst: Do Apr 18, 2013 4:19 pm Onderwerp: |
|
|
Heb gisteren de ingrediënten gaan kooen.
Bloed én beendermeel is blijkbaar alleen voor de bloei, moet je dan de plant verpotten? Dat lijkt me toch niet praktisch. |
|
| Naar boven |
|
 |
dragondan Forum moderator

|
Geplaatst: Do Apr 18, 2013 8:44 pm Onderwerp: |
|
|
Denk dat er een fout zit in zaadje zijn originele uiteenzetting;
Bloedmeel is stikstof (N) en wordt toegevoegd voor de groei, beendermeel is kalium of potas (K) en wordt toegevoegd voor de bloei.
Doorgaans ga je beide toevoegen als je het medium aanmaakt, eigenlijk alle drie want je hebt ook nog phosphor of fosfor (P) welke een meervoudigere functie heeft.
Je kan dus van bij de start beendermeel en bloedmeel toevoegen. Of pas naderhand wat extra beendermeel als bloeistimulator toevoegen. Probleem dat zich dan wel kan stellen is dat je meestal korrels zal gebruiken die langzaam oplossen. Oplossing voor dit probleem is het oplossen, eventueel mixen , in wat lauw water en het dan aan het medium toe te voegen. _________________
<div align="left"> You rise, You fall, You're down then you rise
again...<br /><br />What don't kill you make ya more strong !<br /><br />Breaking your
life, Broken,Beat and Scarred,<br /><br />BUT WE DIE HARD !!!</div> |
|
| Naar boven |
|
 |
mediwietjes Nieuw lid

![]()
|
Geplaatst: Zo Apr 21, 2013 8:34 am Onderwerp: |
|
|
Hallo ik wil graag mijn recept voor buiten planten in volle grond geven.
schep een gat van 50 bij 50 bij 50 je neemt 1/3 aarde van je spot 1/3 deel cocos aarde 1/3 deel aarde uit zakken bij elijke 10 liter aarde doe je 1 thee kopje kippenmest korrels.
meng dit goed door elkaar het liefst 2 maandjes voor je je planten wil gaan planten.
greetz _________________ <div>guerilla style</div> |
|
| Naar boven |
|
 |
ice_tea2 Stoner

Geregistreerd op: Feb 22, 2011 Berichten: 269 Woonplaats: West Vlaanderen
|
Geplaatst: Di Apr 30, 2013 6:22 pm Onderwerp: |
|
|
| iemand ervaring met cocos en aarde gemixed ? wat zijn de voor en nadelen ? de verhouding is 50/50 ongeveer |
|
| Naar boven |
|
 |
zaadje Stoner

|
Geplaatst: Wo Mei 01, 2013 4:47 pm Onderwerp: |
|
|
| Quote: | | e mag ook nog cocopeat van ecostyle toevoegen of turf voor extra luchtigheid maar omdat de aarde die ik hier maakte voor kruiden en groenten was heb ik het neit gedaan, voor wiet zou ik het wel doen maar het moet zeker niet |
dus de cocos maakt de grond extra luchtig en is zeker een goed idee, ik gebruik vaak cocos ipv perliet |
|
| Naar boven |
|
 |
|