| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Denk je dat de weed binnen 5 jaar... |
| sterker en beter ontwikkeld zal zijn |
|
60% |
[ 15 ] |
| slechter , de kwaliteit zal afnemen door de tevele kruisingen |
|
40% |
[ 10 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 25 |
|
| Auteur |
Bericht |
promethius Gast
![]()
|
|
| Naar boven |
|
 |
hannu Gast
![]()
|
Geplaatst: Vr Apr 06, 2007 9:44 am Onderwerp: |
|
|
vink ik persoonlijk inderdaad een goei west-vloams ganja; toch na het lezen na wat negatieve reacties over de toekomst van onze gezamenlijke liefde: een lekker joinke
komme van ieper dus kversta het perfect
iets anders: door écht tekort aan plekke kunkik geen plant zetten en da vinke klote in het verleden had ik bij mijn ouders wel plantjes met toch redelijk goeie resultaten  |
|
| Naar boven |
|
 |
ice_tea2 Stoner

Geregistreerd op: Feb 22, 2011 Berichten: 269 Woonplaats: West Vlaanderen
|
Geplaatst: Vr Jan 06, 2012 10:14 pm Onderwerp: |
|
|
hahahaha wat grappig dat ik dit bericht van mezelf terugvind
en het is bijna 5 jaar geleden dat ik me afvroeg hoe de wiet van nu zou zijn , ik vind het toch verbetert maar niet perse sterker gewordn , er is wel meer aanbod qua smaak en effecten ofwel is dat gewoon omdat ik 5 jaar geleden een eerder beperkter aanbod had
maar ik herinner me goed dat Big Buddah Cheese toen overal erg populair was en dat nu 5 jaar later dit een meer zeldzame soort geworden is
jaja toch bijna nostalgisch zo een post lezen van jezelf van 5 jaar geleden  |
|
| Naar boven |
|
 |
zaadje Stoner

|
Geplaatst: Za Jan 07, 2012 10:32 am Onderwerp: |
|
|
| ik vind dat wiet vooral duurder is geworden, we hebben minder witsoorten en meer ""haze" nu |
|
| Naar boven |
|
 |
domi Stoner

Geregistreerd op: May 06, 2011 Berichten: 538 Woonplaats: EndoCannabinoid System
|
Geplaatst: Za Jan 07, 2012 12:27 pm Onderwerp: |
|
|
Waar het vooral naar toe zal gaan is volgens mij een 'reset' van de soorten.
Dat betekend dat er meer en meer zaadbanken zich gaan toeleggen op oorspronkelijke landrassen en daar nieuwe kruisingen mee gaan maken.
Waarom?
Wel, in de huidige wiet (gevolg van onvoldoende kennis en het repressieve systeem) is de verhouding tussen THC en de andere cannabinoiden (vooral CBD en CBC) verstoord. Vandaar ook meer 'paranoia' aanvallen etc.
Dit is een fout die de meeste breeders en zaadbanken beginnen inzien (langzaam maar zeker).
Zo zal er binnen een tijdje terug wiet op de markt komen die lekker smaakt, aangepast groeit en bloeit, maar waarbij de oorspronkelijke verhoudingen van cannabinoiden zorgvuldig zullen worden gemeten.
Geef mij maar wiet met veel THC enkel en alleen indien het gepaard gaat met een degelijke verhouding aan CBD!
CBD zorgt er trouwens ook voor dat de 'high' van langere duur is dan bij CBDloze soorten.
De smaken en de groei en bloeifactoren, evenals het uitzicht van de wiet zal natuurlijk altijd een voorkeurkeuze krijgen bij het selecteren van wietsoorten om mee te breeden.
Dit zal aangevuld worden met de keuzes tussen verhoudingen van THC en CBD.
Natuurlijk zullen er altijd THC rijke en CBD arme soorten bestaan. Het omgekeerde hiervan zijn ze nu volop a h uittesten in America en Spanje. Hier kan je al wiet vinden (als je goed zoekt) met een hoger CBD dan THC percentage.
My 5 cent
Mah, ik vind vooral de smaak en de cuur belangrijk. Het effect natuurlijk ook. Liefst oorspronkelijke landrassen of F1 kruisingen van landrassen.
Btw,deze nacht gedroomd over een coffeeshop in Rotterdam. Ze hadden er lekkere (paarse en oranje en groene) wiet, maar toen ik vroeg achter de cuurtijd, begrepen die hollanders er helemaal niets van XD
Chance dat wij hier Zaadje en Dread hebben die een schat aan kennis ivbm curen beschikken
Listen to them, they know!
Boks _________________ " Both Cannabis and Vitamin C are vital to the human body. The only difference is ... Vitamin C can kill you! " - Domi |
|
| Naar boven |
|
 |
dread Forum moderator

|
Geplaatst: Za Jan 07, 2012 12:40 pm Onderwerp: |
|
|
kent ge wa namen van zo soorten met wa meer cbd dan thc
vermoedelijk soorten met afghani of iraki genen in? _________________ <div><br /></div> |
|
| Naar boven |
|
 |
zaadje Stoner

|
Geplaatst: Za Jan 07, 2012 12:58 pm Onderwerp: |
|
|
wat ik wel weet is dat citral en de oude nederzaadsoorten uit de jaren 90 ook meer cbd bevatten dan de soorten van nu
Nederzaad 2005 is dezelde wiet die verkocht wordt onder de naam bedrocan (mediwiet)
Dominator van karma genetics had trouwens op de htc cup het hoogste cbd percentage |
|
| Naar boven |
|
 |
domi Stoner

Geregistreerd op: May 06, 2011 Berichten: 538 Woonplaats: EndoCannabinoid System
|
Geplaatst: Za Jan 07, 2012 9:26 pm Onderwerp: |
|
|
 _________________ " Both Cannabis and Vitamin C are vital to the human body. The only difference is ... Vitamin C can kill you! " - Domi |
|
| Naar boven |
|
 |
domi Stoner

|
Geplaatst: Za Jan 07, 2012 9:29 pm Onderwerp: |
|
|
Gemeten met een GasChromatograaf
Let op de THC percentages die bij veel soortjes onder de 15% liggen.
BTW: Volgens mij is het ook wel deels marketingtruc van de zaadbanken om een zo hoog mogelijk gehalte aan THC op de site/verpakkingen te zetten.
Welke seedshop gaat zijn wiet laten controleren? En daarbij, er zijn grote verschillen in de THC% afhankelijk WAAR aan de plant ze gemeten worden.
Dus heel die THC-toestand is een beetje overrated i.m.o.
Gewoon lekkere wiet growen met een gewenst effect, niet meer, niet minder.
Boks _________________ " Both Cannabis and Vitamin C are vital to the human body. The only difference is ... Vitamin C can kill you! " - Domi |
|
| Naar boven |
|
 |
ice_tea2 Stoner

Geregistreerd op: Feb 22, 2011 Berichten: 269 Woonplaats: West Vlaanderen
|
Geplaatst: Za Jan 07, 2012 10:55 pm Onderwerp: |
|
|
gewoon SUPER die tabel , jammer dat amnesia er niet bijstaat maar dat zal wel zelfde als super silver haze zijn aangezien het een pheno is dervan
er zitten wel rare soortjes bij zoals die test (0% thc) en 3rd dimension(geen indica / geen sativa) hoe komt dat ben wel benieuwd en van meten van de thc waarden , ik heb 'geleerd' dat de meeste thc zit waar de top vertakt en in de oksels van die vertakking klopt dit ? |
|
| Naar boven |
|
 |
domi Stoner

|
Geplaatst: Zo Jan 08, 2012 12:06 am Onderwerp: |
|
|
Njah, dat zou ik je niet met zekerheid kunnen zeggen :s ... vaak is het wel dat hier wel de grootste concentratie kristallen zich bevindt.
Vaak is naast het genetisch bepaalde aspect ook wel belangrijk wanneer er juist geoogst wordt.
Want CBD is een precursor van THC... CBN is dan weer een afbraakproduct van THC wat je krijgt als je te laat oogst of je oogst in de zon of in de warmte laat liggen...
Dus ik DENK dat als je meer CBD wilt hebben, je veel vroeger zal moeten oogsten. (mijn logische denkwijze )
Aanmaak van THC schijnt ook te bevorderen bij het beschijnen met UV-B licht tijdens de laatste weken van de bloei.
Maar nogmaals, ik zou me meer concentreren op de smaak en geur en effect dan zoveel THC of iets blablabla-achtigs.
Een soortje waar op de verpakking staat dat het 24% THC bevat, kan evengoed tijdens een supergrow tot een hoogte van 15-16% klimmen. Betekent in ieder geval niet dat het minder potent is.
en niet te vergeten, in combinatie met een degelijk % CBD duurt de high ook veel langer.
Maar vergis u niet en staar u niet blind op die 2 cannabinoiden,,, Er zijn immers nog 64 andere cannabinoiden die de high beinvloeden. En niet te vergeten de Terpenen en Smaakstoffies Die beinvloeden de high ook opmerkelijk!
Je gaat voor zn smaak  _________________ " Both Cannabis and Vitamin C are vital to the human body. The only difference is ... Vitamin C can kill you! " - Domi |
|
| Naar boven |
|
 |
|