| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
MaSo Stoner

|
Geplaatst: Za Dec 24, 2011 5:23 pm Onderwerp: Kruisen |
|
|
Ik heb even informatie opgezocht rond het kruisen van soorten. Uiteindelijk blijkt het allemaal nog geen simpele koek te zijn.
Het kruisen zelf lijkt me allemaal nog simpel.
Het vastleggen van de "genetics" (of hoe je het in 't nederlands maar zegt...) is dan weer een heel andere opdracht. De info die ik erover heb gevonden zal vast wel juist zijn, maar m'n brein is niet helemaal mee in het hele gebeuren. Iemand die wat meer simpele uitleg kan geven over het creëren van een stabiele strain? |
|
| Naar boven |
|
 |
zaadje Stoner

|
Geplaatst: Zo Dec 25, 2011 5:38 pm Onderwerp: |
|
|
je neemt 2 soortne die je wel liggen(of een soort)
je maakt een f1(of f2 als het één soort is)
in die f2(f3) zal je alle mogelijke combinaties(meer combinaties) zien
Dan vanaf f2(f3) blijven doorselecteren en dan heb je na x aantal generaties(hangt afvan soort etc) een stabiele soort
dit is zeer simpel uitgelegd
je kan ook terugkruisen e.d. |
|
| Naar boven |
|
 |
MaSo Stoner

|
Geplaatst: Zo Dec 25, 2011 6:40 pm Onderwerp: |
|
|
Zo ver zat ik al. Wel bedankt voor het antwoord. Het is echt leuk om telkens zo vlug antwoorden te krijgen op je vragen!
Misschien had ik toch wat concretere vragen kunnen stellen...
Waar ik dan naar moet kijken is gewenste grootte, omvang, weerstand?
Men kijkt dan vast ook voor de beste/gewenste oogst en smaak. En daar zit, denk ik, m'n grootste probleem. Hoe kan je nu de oogst en de smaak van de gewenste fenotypes gaan bepalen als je die moet gaan bevruchtigen. Als je de methode zou gebruiken waarbij je het eerste deel van het verworven zaad gaat afbloeien om te weten wat je wilt weet je dan toch ook nog niets? Als je daarna met een tweede deel van het zaad de gewenste fenotypes eruit haalt wil dat dan toch nog niet zeggen dat je die smaak en oogst zou kweken als bij de test 1? Of zal het verschil maar klein zijn? |
|
| Naar boven |
|
 |
zaadje Stoner

|
Geplaatst: Zo Dec 25, 2011 6:55 pm Onderwerp: |
|
|
waar je naar kijkt hangt helemaal af van wat jij wilt
Ik zou selecteren op geur , effect(euforisch doch goed terk) niet teveel stretch en niet te lange bloeitijd(max 12 weken)
Maar ieder zijn smaak
Je moet dus eigenlik een f1 maken, dan een f2
als je de f2 hebt gemaakt dan moet je eerst de zaadjes growen en van elke plant een stek nemen
dan na de bloei kan je zeggen dat vrouwtje beviel me , die niet vb hetzelfde met mannen
goede mannen ruiken een beetje en hebben trichs
enfin als je uit de f2 een paar interessante vrouwen hebt en een man dan maak je de f3 en zo ga je verder
na x aantal generaties zal je zien dat meer en meer % van de planten zullen uitzien als je doelmoeder
Maar dat zal zeker tot f7 -f8 duren eer er wa stabiliteit is
Je kan ook gewoon een f2 maken dan een of 2 chosen females uitkiezen en dan blijven terugkruisen
dus f2 x f3 = Ix van de f2 : Ix1
dan daarna f2x(f2xf3) dit is ix2
dan daarna f2[(f2xf3] x f2) bij de ix3 is de genetica al 75% zoals "the chosen one"
als we nu met 2 verschillende soorten bezig waren was het een bx nu is het een ix een incross
Je kan nooit precies weten wat je zal krijgen , is dus veel werk en testen neemt veel tijd in beslag
is het dat wat je bedoelt? |
|
| Naar boven |
|
 |
MaSo Stoner

|
Geplaatst: Zo Dec 25, 2011 9:58 pm Onderwerp: |
|
|
Informatie dat ik tenminste kon verstaan, al heb ik dat laatste stuk een paar keer moeten lezen. Thanks!
Dat het zo lang duurt eer je deftige resultaten boekt vind ik net fijn. It ads to the magic!
Alleen valt nu nog te zien hoe ge zo'n project moet organiseren terwijl ge toch nog uw eigen stash kan voorzien... |
|
| Naar boven |
|
 |
zaadje Stoner

|
Geplaatst: Wo Jan 04, 2012 4:29 pm Onderwerp: |
|
|
| Quote: | | Alleen valt nu nog te zien hoe ge zo'n project moet organiseren terwijl ge toch nog uw eigen stash kan voorzien... |
een 250 watt lamp voor de selecties e.d. en dan voor je eigen rookwaar gewoon buiten een grote plant zetten
dan heb je een jaarvoorraad en dan kan je breeden |
|
| Naar boven |
|
 |
MaSo Stoner

|
Geplaatst: Wo Jan 04, 2012 5:39 pm Onderwerp: |
|
|
| What about tl? |
|
| Naar boven |
|
 |
zaadje Stoner

|
Geplaatst: Wo Jan 04, 2012 5:41 pm Onderwerp: |
|
|
| als je genoeg tl's installeerd en ook de kleur switched als je ze op 12/12 zet , dan gaat dat ook. |
|
| Naar boven |
|
 |
MaSo Stoner

|
Geplaatst: Wo Jan 04, 2012 5:54 pm Onderwerp: |
|
|
| Thanks, kzou ze enkel laten voorgroeien in tl, maar ik was niet zeker of dat het zou doen. |
|
| Naar boven |
|
 |
zaadje Stoner

|
Geplaatst: Wo Jan 04, 2012 6:08 pm Onderwerp: |
|
|
| gewoon de planten erg dicht bij de lamp houden anders gaan ze stretchen, je kan best lst-en onder tl |
|
| Naar boven |
|
 |
Valckon Stoner

|
Geplaatst: Ma Nov 26, 2012 4:21 pm Onderwerp: |
|
|
Ik was dit is aant lezen en heb nog enkele vragen
Als je bvb 2 soorten zaadjes, kan je die dan direct gaan kruisen?
Of is het de bedoeling dat je elke soort onderling nog eens gaat kruisen voor zo tot optimaal zaad te komen door te selecteren en dieper en dieper te gaan in de kruisingen tot je tevreden bent en dan hetzelfde doen met de 2 soorten bij elkaar?
En als je dit int begin doet bij 1 soort en je gaat selecteren en dergelijke, wat is dan het uiteindelijke behaalde doel? Meer opbrengst? betere groei? Sneller? Want je bent tenslotte wel met dezelfde soort bezig eh..
Hoe ik dacht was je koopt bvb white skunk en silverhaze
Je laat ze elkaar bevruchten, daar de zaadjes van laat je elkaar nog eens bevruchten voor de genetica stabieler te maken en en dan kan je verder gaan met andere soorten? of is dit te snel?
En hoe zit het met ruderalis soorten? Wat doen zij in het verhaal en waar zijn deze goed voor? Ik heb gelezen dat deze nrml alleen voorkomen op plaatsen met korte zomers maar veel licht.. zijn dit dan autos? Want heb gelezen dat als je met zo een kruist dat je redelijk snel auto soorten kunt bekomen. _________________ You should just say no to drugs. That will drive the prices down. |
|
| Naar boven |
|
 |
dread Forum moderator

|
Geplaatst: Ma Nov 26, 2012 5:44 pm Onderwerp: |
|
|
| Quote: | | En als je dit int begin doet bij 1 soort en je gaat selecteren en dergelijke, wat is dan het uiteindelijke behaalde doel? Meer opbrengst? betere groei? Sneller? Want je bent tenslotte wel met dezelfde soort bezig eh.. |
daarom selecteer je net ,om een van die eigenschappen te bekomen
| Quote: | Ik was dit is aant lezen en heb nog enkele vragen
Als je bvb 2 soorten zaadjes, kan je die dan direct gaan kruisen? |
2 mensen poepen toch ook direct.....
ruderalis is goed om autoflowers te maken _________________ <div><br /></div> |
|
| Naar boven |
|
 |
Valckon Stoner

|
Geplaatst: Ma Nov 26, 2012 5:53 pm Onderwerp: |
|
|
| dread schreef: |
2 mensen poepen toch ook direct.....
ruderalis is goed om autoflowers te maken |
Maar als je deze dan eerst onderling per soort nog extra gaat kruisen en selecteren kan je zo betere resultaten krijgen achteraf na het kruisen van de 2 soorten tezamen.. ?
Hoe bent gij te werk gegaan? Direct of ook eerst onderling selecties maken?
Greetzzz _________________ You should just say no to drugs. That will drive the prices down. |
|
| Naar boven |
|
 |
dread Forum moderator

|
Geplaatst: Di Nov 27, 2012 9:58 am Onderwerp: |
|
|
| Quote: | | Maar als je deze dan eerst onderling per soort nog extra gaat kruisen en selecteren |
incest ,dan krijgt ge freaks denk ik op den duur
er moet af en toe toch nieuw bloed bijkomen denk ik
maar da is mijn mening,betekent daarom nie da ze juist is _________________ <div><br /></div> |
|
| Naar boven |
|
 |
Valckon Stoner

|
Geplaatst: Wo Nov 28, 2012 2:07 pm Onderwerp: |
|
|
| dread schreef: | | Quote: | | Maar als je deze dan eerst onderling per soort nog extra gaat kruisen en selecteren |
incest ,dan krijgt ge freaks denk ik op den duur
er moet af en toe toch nieuw bloed bijkomen denk ik
maar da is mijn mening,betekent daarom nie da ze juist is | Zo ne freak me te grote toppe?
Maar allé nu benk mee me het kruisen ThQ _________________ You should just say no to drugs. That will drive the prices down. |
|
| Naar boven |
|
 |
|