| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
ice_tea2 Stoner

Geregistreerd op: Feb 22, 2011 Berichten: 269 Woonplaats: West Vlaanderen
|
Geplaatst: Ma Okt 10, 2011 4:30 pm Onderwerp: Boer schiet cannabisdief dood op pechstrook autosnelweg |
|
|
Langs de autosnelweg A54 in de buurt van Nîmes is een dief in koelen bloede afgeslacht. De jongeman was samen met enkele handlangers cannabisplantjes aan het stelen, toen de eigenaars die de plantage bezitten hen op heterdaad betrapten. Een van de twee boeren schoot een van de drie dieven genadeloos dood op de pechstrook van de autosnelweg. Het slachtoffer is een twintiger. Eén dader werd al aangehouden, de andere is nog voortvluchtig. Net als bij ons is cannabisgebruik verboden in Frankrijk, maar er gaan meer en meer stemmen op om de drug toch te legaliseren.
Toen de twee eigenaars van een klein landbouwbedrijf in Caissargues gisterenmiddag merkten dat drie dieven hun cannabisplantjes aan het stelen waren, gingen ze helemaal over de rooie. Een van hen greep naar zijn geweer en loste twee schoten. Een twintiger werd geraakt en probeerde te vluchten, maar stortte enkele meters verder neer op de pechstrook van de A54 tussen Nîmes en Marseille.
Verbaasde chauffeurs
Verbaasde chauffeurs op de autosnelweg zagen de zwaargewonde man liggen op enkele centimers van de rechterrijstrook. De hulpdiensten werden verwittigd en merkten meteen dat het niet om een ongeval ging. Het onderzoek wees al snel in de richting van cannabisdieven.
Betrapt
De dieven kwamen uit Nîmes en parkeerden hun twee auto's op een smal wegje vlakbij de plantage en bij de autosnelweg. Ze hadden hun oog laten vallen op de cannabisplantage. Terwijl een van hen de wacht hield, begonnen de twee andere dieven drugsplantjes uit te trekken. Net op dat moment werden ze betrapt door de eigenaars en ontstond het vuurgevecht dat een van de jonge dieven fataal werd.
Voortvluchtig
Een van de twee eigenaars werd al snel opgepakt. De andere was gisteravond nog voortvluchtig. Het is niet bekend of het de schutter is die werd opgepakt. De Franse wetgeving rond cannabisplantages is te vergelijken met die in België: voor eigen consumptie is het toegestaan, maar niet voor verspreiding. (kh)
bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1331444/2011/10/10/Boer-schiet-cannabisdief-dood-op-pechstrook-autosnelweg.dhtml |
|
| Naar boven |
|
 |
dread Forum moderator

|
Geplaatst: Ma Okt 10, 2011 4:56 pm Onderwerp: |
|
|
wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten.... _________________ <div><br /></div> |
|
| Naar boven |
|
 |
hihihaha2 Stoner

|
Geplaatst: Ma Okt 10, 2011 6:58 pm Onderwerp: |
|
|
Apen. Zowel boer als de dief...
 |
|
| Naar boven |
|
 |
pottoe Stoner

|
Geplaatst: Ma Okt 10, 2011 9:10 pm Onderwerp: |
|
|
| Fully agree |
|
| Naar boven |
|
 |
Apelthorn420 Stoner

|
Geplaatst: Di Okt 11, 2011 9:35 am Onderwerp: |
|
|
dat zijn gewoon mongolen die er geld mee willen verdienen, maar het is daardoor dat de mensen die werkelijk oprecht het kweken als hobby hebben in een slecht daglicht komen te staan. Toch spijtig. _________________ It really puzzles me to see marijuana connected with narcotics dope and all that stuff. It's a thousand times better than whiskey. It is an assistant and a friend.
o Louis Armstrong |
|
| Naar boven |
|
 |
alfamannetje Super Blower

|
Geplaatst: Zo Mei 13, 2012 10:15 pm Onderwerp: |
|
|
Wellicht zal het de eerste keer niet geweest zijn dat ze die boeren hun plantjes kwamen schoepen. En die boeren konden natuurlijk ook niet naar de gendarmerie trekken om te gaan vertellen dat hun plantjes foetsjie waren. Natuurlijk waren dat allemaal apen, maar de grootste aap is degene die het klimaat geschapen heeft waarin zich zo'n frats kon voltrekken. Straks heb je hier ook van die toestanden door dat wietpasgedoe.
Zo ben ik aan het wachten tot jullie straks allemaal liggen te maffen en dan kom ik je plantjes uittrekken om die dan thuis, in de beslotenheid van mijn eigen huiskamer en zonder kinderen in de buurt, rustig op te paffen.
Het kan ook zijn dat er dezer dagen zo massaal veel wiet geplant wordt, dat het uit de hand loopt en straks heel de boel vol staat. Dat ze het onkruid niet meer wegkrijgen! Het is te hopen dat het ne warme zomer wordt... |
|
| Naar boven |
|
 |
grinn Stoner

|
Geplaatst: Ma Mei 14, 2012 9:04 am Onderwerp: |
|
|
| alfamannetje schreef: | Wellicht zal het de eerste keer niet geweest zijn dat ze die boeren hun plantjes kwamen schoepen. En die boeren konden natuurlijk ook niet naar de gendarmerie trekken om te gaan vertellen dat hun plantjes foetsjie waren. Natuurlijk waren dat allemaal apen, maar de grootste aap is degene die het klimaat geschapen heeft waarin zich zo'n frats kon voltrekken. Straks heb je hier ook van die toestanden door dat wietpasgedoe.
Zo ben ik aan het wachten tot jullie straks allemaal liggen te maffen en dan kom ik je plantjes uittrekken om die dan thuis, in de beslotenheid van mijn eigen huiskamer en zonder kinderen in de buurt, rustig op te paffen.
Het kan ook zijn dat er dezer dagen zo massaal veel wiet geplant wordt, dat het uit de hand loopt en straks heel de boel vol staat. Dat ze het onkruid niet meer wegkrijgen! Het is te hopen dat het ne warme zomer wordt... |
ik weet alvast 1 park zijn dat straks vol kempzaad ligt, jammer voor de buitenkwekers er rond als die rommel boven komt maar ik ga kreupel liggen van het lachen als ze met man en macht alles komen uittrekken! |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Ma Mei 14, 2012 6:55 pm Onderwerp: |
|
|
Seed Wars. Op die manier legaliseert cannabis zichzelf als ware. Er is iets dat mannetjes niet bij vrouwtjes mogen komen om te telen Maar dat probleem lijkt me niet moeilijk oplosbaar. Dan hangen we grote 'condomen' over de mannetjes. En de flikken daar dan telkens mee weg gelijk halve garen...
Laatst aangepast door alfamannetje op Ma Mei 14, 2012 7:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
TAFKAN Canna-Boss

|
Geplaatst: Ma Mei 14, 2012 7:07 pm Onderwerp: |
|
|
Seedwars me like
Kempzaad of hennepzaad = overal vrij te koop, zit zelfs in Exotenvogelzaad, mijn zebravinken zijn daar zot op. |
|
| Naar boven |
|
 |
reteiP Stoner

|
Geplaatst: Ma Mei 14, 2012 8:50 pm Onderwerp: |
|
|
Belangrijkste hoeksteen van justitie/politie/criminaliteitsbestreiding is de bescherming van privé bezit, en de vruchten ervan.
Jammer genoeg beschermt de politie niet uw bezit van deze plant omdat ze illegaal is. Dus krijgen we zo'n situaties. |
|
| Naar boven |
|
 |
hihihaha2 Stoner

|
Geplaatst: Ma Mei 14, 2012 9:12 pm Onderwerp: |
|
|
De bermen van E40 en E 19 eens wat groen bijgeven se. Dat staat goe in het zicht... al rijdend zaaien heb ik nog nie gedaan  |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Ma Mei 14, 2012 10:35 pm Onderwerp: |
|
|
| Ja dat is een goed idee. Dan word je niet langer meer verblind door de tegenliggers die altijd met hun pharen op rijden sinds ze dat ze lampen op de autostrade gedoofd hebben. En dan moeten de flikken om de 3 maand oogsten. Ze zijn dat wettelijk verplicht! Er mogen geen struiken over de autostrade hangen. En al zeker geen wietplanten. Aan alles zijn grenzen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Groentenboer Gast
![]()
|
Geplaatst: Do Jan 03, 2013 10:38 am Onderwerp: |
|
|
Als jij voor enkele duizenden euro's + enorm veel tijd investeerd in een plantage en er komt een of andere jan doedel je plantjes wegplukken dan zou je ook boos zijn.
Hij zal hem niet bewust doodgeschoten hebben, maar je treft iemand al snel dodelijk..
Iemand heeft het over de wietpas.. nou in NL zijn sinds de invoering vd wietpas enorm veel dealers geript. Schietpartijen zijn mij niet bekend, maar dat zal ook niet lang op zich laten wachten. |
|
| Naar boven |
|
 |
dread Forum moderator

|
Geplaatst: Do Jan 03, 2013 10:45 am Onderwerp: |
|
|
| Quote: | Als jij voor enkele duizenden euro's + enorm veel tijd investeerd in een plantage en er komt een of andere jan doedel je plantjes wegplukken dan zou je ook boos zijn.
Hij zal hem niet bewust doodgeschoten hebben, maar je treft iemand al snel dodelijk.. |
die gaat hier ook op z'n rug de inrit af......als ik em te pakken krijg
wat van mij is ,is van mij
daar kom je niet ongevraagd zomaar aan _________________ <div><br /></div> |
|
| Naar boven |
|
 |
|