| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
domi Stoner

Geregistreerd op: May 06, 2011 Berichten: 538 Woonplaats: EndoCannabinoid System
|
Geplaatst: Za Mei 28, 2011 2:58 pm Onderwerp: DOMI'S MICROSCOPISCHE WERELD VAN WIET |
|
|
Hello iedereen,
Ik start dit topic met de hoop op een storm aan afbeeldingen van verschillende soorten van cannabis op microscopisch niveau.
Wat kan je hier zoal kwijt?
- Foto's van kristallen / trichomen
- Close-ups van een topje (macro-fotos)
- Foto's van vervuilde straat/coffeeshop-cannabis
- Kunstige microscopische opnames
Eventjes voor de goede orde, gelieve bij iedere foto een beetje commentaar te geven. Enkele belangrijke dingen die vermeld kunnen worden:
- Soort cannabis en herkomst (straat, shop, eigenteelt,...)
- Vergroting (bvb microscoop: 10x, fototoestel: 5x zoom ,...)
- Soort vervuiling (indien geweten en indien vervuiling voorkomt)
Zie zo,
Ik hoop op mooie fototjes in dit topic!
En ik hoop veel te leren van de verschillende soorten vervuiling/verzwaringsmiddelen om ze optijd te kunnen herkennen vooralleer ik de cannabis rook.
Good Health Goes First!
Boks |
|
| Naar boven |
|
 |
domi Stoner

Geregistreerd op: May 06, 2011 Berichten: 538 Woonplaats: EndoCannabinoid System
|
Geplaatst: Za Mei 28, 2011 3:22 pm Onderwerp: |
|
|
Zo, de fotos.
Eerst wat mooiere fotos, daarna de vervuiling :s
Foto's van SuperSilverHaze, en een naamloos buitensoortje van een vriendin van afgelopen zomer.
De foto's van de vervuiling komen van:
- WidowJack van de Kosbor
- WhiteWidow van de EasyGoing
(En dat is heel jammer... want eigenlijk zijn dat echt wel goede shops!).
De wietverkoper in de Easy zei overgens wel nog tegen me dat tegenwoordig alle soortjes van 9 euro (de niet-haze-soortjes) rommel waren... Goede wiet, maar rommel...
Altijd kritisch zijn is dus de boodschap als je in de shop komt...
Mircoscoop: Bresser LCD (NIET LSD!!) microscoop
Vergroting: 10x, 100x, 800x
Eerst wat Trichomen
Van paars tot amber, milky en doorzichtig.
Trich'O-negatif
Twin-Trichomen
Geen wonder dat de wetenschappelijke naam voor lichaamseigen THC, anandaminde van het sanskriet "ananda" komt, wat betekent INTERNAL BLISS
De binnenkant van de Trichome
Ook de stammetjes van een Bud kunnen haartjes en trichomen bevatten
... the lost trichome....
Mooi toch he, die kleine wereld en lekker ook
Boks[/i]
Laatst aangepast door domi op Za Mei 28, 2011 3:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
domi Stoner

|
Geplaatst: Za Mei 28, 2011 3:49 pm Onderwerp: |
|
|
Helaas nu dus ook wat vervuilingsfotos
De vervuiling varieert... van zwarte, kleverige substantie in de WhitWidow van de EasyGoing, tot Wiet gedrenkt in een suikerwaterachtige/harsachtige substantie tot gewoon bespoten trichomen...
Deze wiet belandt bij mij dus recht in de wcpot. Dan heeft de WC-Eend er nog iets aan!
Mircoscoop: Bresser LCD (NIET LSD!!) microscoop
Vergroting: 10x, 100x, 800x
Vervuiling met nat spul... let op de trichomen en de bladeren...
Als je tegen de wiet tikte, viel dit er vanaf... not cool... looks like THC-ALIENS
(zien jullie in die laatste ook een zittende leeuw??)
Boks[/img] |
|
| Naar boven |
|
 |
dread Forum moderator

|
Geplaatst: Zo Mei 29, 2011 3:52 pm Onderwerp: |
|
|
goed bezig Domi!!mooie pics!!
D _________________ <div><br /></div> |
|
| Naar boven |
|
 |
Opethian999 Stoner

|
Geplaatst: Zo Mei 29, 2011 4:00 pm Onderwerp: |
|
|
Prachtige foto's! Zal me ook binnenkort eens een microscoopje moeten aanschaffen , om het risico te vermijden dat ik zittende leeuwen en THC-aliens oprook . |
|
| Naar boven |
|
 |
domi Stoner

|
Geplaatst: Zo Mei 29, 2011 5:09 pm Onderwerp: |
|
|
thx guys!
@ Opethian: ja een microscoop is extreem handig om je gezondheid mbt wiet in het oog te houden Gewoon zuivere wiet is super mooi onder microscoop! Zit je uren naar te kijken!
Je kan dat prachtige landschap van kristallen ook gewoon met zo een zakmicroscoopje waarnemen Maar als je zo 2 uur zit te koekeloeren met een loep in je oog... dan is een microscoopje met een schermpje handiger Is ook leuk als je vrienden op bezoek hebt e, of mensen wat hun wiet willen controleren
Het volgende wat ik mij wil aanschaffen zijn die "Cannalytics'' testen. Kan je mbv TLC (thinlayerchromatografie) de hoeveelheden THC, CBD en CBC. CBG en CBN controleren Kwestie om te weten wat je smoort e
Boks |
|
| Naar boven |
|
 |
Ganja Stoner

|
Geplaatst: Zo Mei 29, 2011 7:44 pm Onderwerp: |
|
|
Hier ken ik dus niets van
Heb nog nooit wiet gezien onder microscoop.
Het lijkt allemaal spacy en gek
Kan niet onderscheiden wat goede is en wat niet.
Wel zie ik op sommige foto's rare zwarte dingen wat is dat?
Het lijken wel vieze doden diertjes of zo brr
Allee hoop hier snel wat bij te leren,
want tot nu lijken het me allemaal aliens  |
|
| Naar boven |
|
 |
dread Forum moderator

|
Geplaatst: Ma Mei 30, 2011 3:41 pm Onderwerp: |
|
|
die zwarte spikkels dat is de vervuiling op de wiet
grtz
D _________________ <div><br /></div> |
|
| Naar boven |
|
 |
Ganja Stoner

|
Geplaatst: Ma Mei 30, 2011 6:33 pm Onderwerp: |
|
|
| dread schreef: | die zwarte spikkels dat is de vervuiling op de wiet
grtz
D |
Hazo.
Maar men kan dan niet weten wat dat is?
 |
|
| Naar boven |
|
 |
zaadje Stoner

|
Geplaatst: Ma Mei 30, 2011 6:41 pm Onderwerp: |
|
|
ik wordt helemaal gestoord van die fotos  |
|
| Naar boven |
|
 |
domi Stoner

|
Geplaatst: Ma Mei 30, 2011 9:00 pm Onderwerp: |
|
|
Ja, Zaadje, sorry, ze zijn nu eenmaal wat groot :s
Maar als je een 22 inch hebt dan moet dat wel mooi zijn om te zien. Ik heb helaas een 13.5 inch (mini laptop) En dan neemt da dus meer dan mijn scherm in :p
Maar goed
De vervuiling, daar heb je enkel het raden naar... Ben wel blij dat je sommige vervuiling duidelijk kunt zien. Hier vermoed ik dat het gaat om wat teer ofzo... De aliens zijn stukjes vreemd materiaal en soms zelfs glas...
Soms is het zelf zo dat de wiet nat en vers ingekocht wordt door criminele organisaties. Slechte, te vroeg (6-7 weken) geoogste wiet wordt dan behandeld met een mengsel van water en een poeder van synthetische cannabinoiden. Hierdoor wordt de wiet sterk in de uitwerking. Dit is vaak ook oorzaak van hartkloppingen en overdreven 'slecht' gaan op coffeeshopwiet.
De coffeshops weten er vaak zelf niks van, omdat het bijna niet op te sporen valt... behalve met zo een Cannalytics test
Dus als je een overdreven sterk soortje uit de shop hebt gehaald, en je voelt je er bij het roken niet lekker bij, en het is scherp op de keel, nog wat nat en de assen branden wat zwart, en het voelt 'bespoten' aan, terwijl de wiet zelf er niet echt afgebloeid uitziet (structuur van de bloemen, haartjes etc) dan zit je wrs met die synthetische shit.... En die shit is ook nog eens verslavend ook!
Boks |
|
| Naar boven |
|
 |
Green_Dream Stoner

|
Geplaatst: Wo Jun 15, 2011 11:01 am Onderwerp: |
|
|
Trippen dude al die foto's:d _________________ I get by with a little help from my friends, get high with a little help from my friends.
-The Beatles- |
|
| Naar boven |
|
 |
Apelthorn420 Stoner

|
Geplaatst: Wo Jun 15, 2011 12:52 pm Onderwerp: |
|
|
Dude het is wel zonde van de wietjes(en het geld)als je dat erin vind.
Kheb hier in een ander topic gelezen dat je met een magneet kan zien of er metaalschilfers in zitten.
Nog nooit iets opgemerkt in onze wietjes die we kochten maar misschien toch ook eens een testje op doen.
Maar dat glas enzo is dan toch tamelijk klein? Anders zou je het tussen de as moeten vinden nee? _________________ It really puzzles me to see marijuana connected with narcotics dope and all that stuff. It's a thousand times better than whiskey. It is an assistant and a friend.
o Louis Armstrong |
|
| Naar boven |
|
 |
Green_Dream Stoner

|
Geplaatst: Wo Jun 15, 2011 1:18 pm Onderwerp: |
|
|
| Apelthorn420 schreef: | Dude het is wel zonde van de wietjes(en het geld)als je dat erin vind.
Kheb hier in een ander topic gelezen dat je met een magneet kan zien of er metaalschilfers in zitten.
Nog nooit iets opgemerkt in onze wietjes die we kochten maar misschien toch ook eens een testje op doen.
Maar dat glas enzo is dan toch tamelijk klein? Anders zou je het tussen de as moeten vinden nee? |
Ik had die magneet dinges gepost, meestal kun je dan hele kleine stukjes lood detecteren op je magneet, of als het van die loodspray is zie je het na een paar keer erover gaan toch wel verkleuren. Meestal merk je als je wiet bewerkt is ook aan het feit dat je assen opvallend moeilijk van je joint willen vallen. Glas is idd moeilijker te zien zonder microscoop omdat dat soms van die hele kleine schilfertjes zijn. (Waar houden de mensen zich tegenwoordig mee bezig met dat glas?!) _________________ I get by with a little help from my friends, get high with a little help from my friends.
-The Beatles- |
|
| Naar boven |
|
 |
GanjaGirl Stoner

|
Geplaatst: Wo Jun 15, 2011 1:55 pm Onderwerp: |
|
|
| Apelthorn420 schreef: | Dude het is wel zonde van de wietjes(en het geld)als je dat erin vind.
Nog nooit iets opgemerkt in onze wietjes
die we kochten maar misschien toch ook eens een testje op doen.
Maar dat glas enzo is dan toch tamelijk klein?
Anders zou je het tussen de as moeten vinden nee? |
Als er glas in zit dan merk je dat in je keel.
En hoe meer pijn die doet hoe meer zeker je kan zijn,
dat er glas in zit. |
|
| Naar boven |
|
 |
|