Growshop - Online Alien

Startpagina Onderwerpen Discussieforums Je Account Stuur Nieuws Shop
 Registreer, het is gratis!
Zoeken:

.:Hoofdmenu:.
· Startpagina
· Archief
· AvantGo
· Besprekingen
· Beveel ons aan
· Canna-Chat
· Documenten
· Downloads
· FAQ
· Feedback
· Je Account
· Ledenlijst
· Links
· Meldpunt
· Peilingen
· Prive Berichten
· Statistieken
· Stuur Nieuws
· Top-10
· Voorwaarden
· Zoekertjes

.:Wie is er online?:.
 Welkom, Anonymous
Loginnaam
Wachtwoord

· Registreer
 · Lost Password

Lidmaatschap:
 Laatste: PR  jennifco...
 Today: 1
 Yesterday: 0
 Waiting: 1
 Algemeen: 1406

Bezoekers Online:
 Bezoekers: 76
 Leden: 1
 Excluded: (0)
 Totaal: 77 (0)

01: PR PM  kolkol21

We ontvingen
20299276
paginabezoeken sinds
Februari 2002

Hits Today: 5952
Hits Yesterday: 17796

Server Date/Time:
22 May 2013 11:58:41 CDT (GMT -5)

Cannabis-belgie.com: Forums

Cannabis-belgie.com :: Bekijk onderwerp - veertien jaar!
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

veertien jaar!
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Cannabis-belgie.com Forum Index -> Wat zegt de wet?
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
voyager
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 6:40 pm    Onderwerp: veertien jaar! Reageer met quote

vraag:

een leerling van mij gaat regelmatig logeren bij een vriendje uit zijn buurt; blijkt dat zij daar cannabis roken! en hij is amper veertien!

dilemma: moet ik zijn ouders verwittigen?
zijn de ouders van dat vriendje niet strafbaar?
geldt het beroepsgeheim voor leerkrachten voor een geval als dit?

wat zegt de wet?

mvg,

voyager
Naar boven
yAnN
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 6:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als de ouders er voor iets tussen zitten zijn zij zeker strafbaar, als ze van niets weten is er geen probleem.
Voordat je met de ouders gaat praten lijkt het me aangewezen eerst met je leerling een open gesprek te houden. Op die leeftijd hoor je niet met zo'n dingen bezig te zijn. Zijn er onderliggende problemen of is het uit nieuwsgierigheid? Blijft het bij die paar keer dat hij daar logeert of wordt het een gewoonte? En belangrijkst: heeft dit invloed op de schoolresultaten?
Naar boven
gast

BerichtGeplaatst: Ma Jan 15, 2007 8:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Voyager,

Ik zou toch de ouders verwittigen.

want:

-Ter beschikking stellen van een lokaal dat druggebruik vergemakkelijkt = strafbaar
-Druggebruik in het bijzijn van minderjarigen = strafbaar
-Cannabis gebruiken/bezitten als minderjarige = verboden
-Hiervan op de hoogte zijn en het laten voor wat het is (schuldig verzuim) = strafbaar.

Die jongen van 14 gaat jou niet onmiddelijk de meeste sympathieke leerkracht vinden als je het zijn ouders gaat vertellen maar anderzijds weegt dit niet op tegen de risico's waaraan deze veertienjarige wordt blootgesteld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Smokey-mac-Blunt
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Jan 19, 2007 2:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Laten doen, dat is de gemiddelde leeftijd waarop dat begint, en wat gaat het helpen dat je het gaat vertellen?
Ze gaan heus niet stoppen ofzo hoor...
Ben zelf ook op die leeftijd begonnen en dan altijd stoned de klas in enzo, maar dat wordt je na een tijd ook wel beu hoor
Naar boven
gast

BerichtGeplaatst: Vr Jan 19, 2007 8:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja smokey, jij bent dat beu geworden. maar een leerkracht heeft een melingsplicht in zo een situatie. Hij moet er minstens melding van maken of dit nu aan zijn direktie is, de ouders, de politie, clb. Dit kan hij kiezen. Dan is het toch meestal het beste dat dat aan de ouders is. Het is zeker niet gezegd dat zij het beu zullen worden.
Naar boven
luciferke
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Jan 19, 2007 11:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik vind het evenmin gezegd dat de ouders de beste keuze zijn om het te melden. er zijn er genoeg die zeer slecht reageren, zeker als het om hun eigen kind gaat. en waarschijnlijk helpen die moeders dan nog de vriendschap tussen die 2 ook nog naar de knoppen. dan zou ik eerst langs het clb of zo gaan, zodat ze daar eerst eens op visite mogen komen
Naar boven
tetrahydrocannabinol
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Jan 19, 2007 11:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hey voyager heb je eigenlijk en met de leerling in kwestie gesproken hierover?
Naar boven
devil_7
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jan 24, 2007 3:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Normaal zou iedere school een drugbeleid moeten hebben.
Is dat niet zo zou ik even verder gaan naar het CLB en daar de vraag stellen.
Meteen naar politie stappen zou ik niet doen, eerst BE-geleiding.
Ook al lijkt dit meestal onschuldig (en dat is het soms ook) even aandacht geven mag wel. In tegenstelling tot wat Smokey-Mac-Blunt hier komt te zeggen is cannabis af te raden op jonge leeftijd. En ff experimenteren is iets anders dan blijven blowen.
En niet iedereen word dit beu

my two cents:
Snappen die icon_evil.gif fucking blowers dan niet dat ze veel voor de anderen kunnen verkloten.
Naar boven
simplemind
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jan 24, 2007 9:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

devil_7 schreef:
Normaal zou iedere school een drugbeleid moeten hebben.
Is dat niet zo zou ik even verder gaan naar het CLB en daar de vraag stellen.
Meteen naar politie stappen zou ik niet doen, eerst BE-geleiding.
Ook al lijkt dit meestal onschuldig (en dat is het soms ook) even aandacht geven mag wel. In tegenstelling tot wat Smokey-Mac-Blunt hier komt te zeggen is cannabis af te raden op jonge leeftijd. En ff experimenteren is iets anders dan blijven blowen.
En niet iedereen word dit beu

my two cents:
Snappen die icon_evil.gif fucking blowers dan niet dat ze veel voor de anderen kunnen verkloten.

Daar sta ik volledig achter : het is zonde te moeten aanzien dat sommigen hun puberteit "verblowen", dat valt later nooit meer goed te maken.

De scholen hebben jammer genoeg geen budgetten om het probleem discreet en professioneel aan te pakken.
Naar boven
Zward
Gast

BerichtGeplaatst: Do Jan 25, 2007 5:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou niets tegen de ouders zeggen, ik ben zelf ook op mijn 14 begonnen met het experimenteren van Cannabis. Maar ik vind vooral, wat iemand in zijn vrije tijd doet zijn jouw zaken niet echt.
Hierbij mijn mening icon_smile.gif
Naar boven
luciferke
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 2:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

spijtig genoeg is dat niet de mening van de wetgevers en ivm minderjarigen kan ik dat goed begrijpen.
Naar boven
gast

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 4:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Maar ik vind vooral, wat iemand in zijn vrije tijd doet zijn jouw zaken niet echt.

Als jouw vriend zich kapot drinkt in zijn vrijetijd dan is dat jouw zaak niet? Ik denk dat je dan niet echt een goede vriend bent. Onverschilligheid kan veel leed in stant houden. 14 jaar is voor mij nog altijd een leeftijd waar mensen zeer kwetsbaar zijn. Op 14 jaar zijn de hersenen van jongeren nog steeds in ontwikkeling. Maw ze zijn nog niet rijp. Het is voldoende aangtoont dat blowen op jonge leeftijd WEL ernstige gevolgen kan hebben. De problemen die aan cannabis gerealteerd kunnen zijn tonen dat gevoelige personen er best af blijven en dat het vaak jongeren zijn die ermee in de problemen komen op het vlak van psychologische problemen. 14 is denk ik net nog iets anders dan pakweg 16 -18 jaar. Op de kalender is dit maar een verschil van 2 jaar maar mentaal en neurologisch is het verschil tussen iemand van 14 en 16 echt wel veel groter. Iemand van 14 laat je toch ook niet rijden met de wagen? Weed is een speciaal kruid dat enige maturiteit vraagt volgens mij.
Naar boven
Zward
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 4:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het verschil tussen een vriend en een leerkracht is ook nog een heel verschil, toch?
En inderdaad 14 is geen goede leeftijd voor te beginnen met blowen, maar wie weet had hij het gewoon 1 keer geprobeerd en vond hij het niet eens lekker?
En dan zou ik het nog niet tegen de ouders vertellen maar er persoonlijk met hem een gesprek over hebben.
Naar boven
gast

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 4:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Naast beroepsgeheim bestaat er ook meldingsplicht. Zeker als het om jongeren gaat. Die leerkracht is strafbaar als hij geen melding doet. Als hij op een goede manier melding doet kan hij die gast eerder een dienst bewijzen ipv in de problemen werken. Een directie en Clb schieten in praktijk vaak anders om met zo een melding dan ouders. Daar wordt nogal snel over gegaan tot problematisering (clb en directie).
Naar boven
jeroenvd
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 6:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als het op hun veertien beperkt blijft vind ik het kunnen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Cannabis-belgie.com Forum Index -> Wat zegt de wet? Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: